نفت

ضرر ۸۵ میلیارد دلاری ایران از برجام

با دست‌فرمان روحانی و پزشکیان فروش نفت مجددا ۲۰۰ هزار بشکه می‌شود

خط انرژی | فریدون عباسی‌دوانی رئیس ستاد نفت و انرژی دکتر سعید جلیلی در پاسخ به شبهات مطرح شده درباره فروش نفت در گفتگوی اختصاصی با خط انرژی:

برجام توسط اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها اجرا نشد، در همان دوران کوتاه اجرایش نیز پول‌های فروش نفت ما در کره‌جنوبی و سایر کشورها مسدود می‌شد و تا امروز آزاد نشده است.

برای مثال پول‌هایی که از مبدا چین آزاد می‌شد نیز با ریزش و افت ۱۰ تا ۱۵ درصدی به چرخه اقتصادی کشور برمی‌گشت. اعتماد کورکورانه و چشم‌بسته ظریف و روحانی به آمریکا در برجام به کشور ضربات سختی وارد کرد و با خروج آمریکا از برجام در سال‌های ۹۷ تا ۱۴۰۰ فقط در بخش فروش نفت و میعانات گازی تقریباً ۸۵ میلیارد دلار عدم‌النفع ناشی از کاهش فروش نفت داشتیم.

 با دست فرمان روحانی و پزشکیان دوباره به روزهای سیاه ۲۰۰ هزار بشکه فروش و التماس به کدخدا برمی‌گردیم. دولت شهید رئیسی به جای تعلل، با دیپلماسی عزت‌مندانه فروش نفت را به بالای ۱.۵ میلیون بشکه در روز رساند و امروز همه پول فروش نفت با هزینه ناچیز زیر ۱ درصد به کشور برمی‌گردد.

این که عده‌ای اصرار دارند موفقیت ملت ایران را نبینند و همان رفتار ایجاد ناامیدی که آمریکایی‌ها می‌پسندند را انجام دهند جای تعجب دارد. در بحث دور زدن تحریم‌ها هم برخی اصرار دارند کانال‌های سری فروش نفت و انتقال پول را لو بدهند؛ این کار گرا دادن به آمریکاست.

مشاهده بیشتر

مدیریت

سایت خط انرژی با همکاری تعدادی از جوانان خوش فکر کار خودش رو شروع کرده تا در عرصه خب رو اطلاع رسانی دقیق و شفاف در حوزه انرژی قدمی مثبت برای تنویر افکار عمومی بردارد همراهی شما در این مسیر مایه خوشحالی و انگیزه خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا