گازویدیو

احیای طلب گازی از عراق با تهاتر هوشمندانه

سیدحمید حسینی رئیس اتحادیه صادرکنندگان نفت گفت: طبق توافق جدید، طلب ایران بابت صادرات گاز به عراق با ۳۰ هزار بشکه نفت سنگین و ۷۱ هزار بشکه نفت کوره عراق تسویه می‌شود. ما هیچ مشکلی در حوزه فروش مازوت نداریم و روزانه ۷۰ هزار تن از این محصول توسط ایران صادر می‌شود و تقاضای زیادی برای آن وجود دارد.

این ۷۰ هزار بشکه نفت کوره عراق حدود ۱۰ هزار تن است که نسبت به ظرفیت بازار صادراتی ایران عددی نیست. الان خود بخش خصوصی عراق تمایل دارد این مازوت را از ایران بخرند و پولش را بدهند.

نفت خام عراق هم تحریم نیست و ما می‌توانیم به قیمت بالایی صادر کنیم. تحریم هیچ مشکلی برای ایران جهت صادرات نفت و مازوت عراق ایجاد نمی‌کند.

به نظر بنده برای اینکه تحریم مشکلی در وصول مطالبات ایجاد نکند قرارداد صادرات گاز به عراق باید از حالت دولت به دولت خارج شود و بخش خصوصی ایران این صادرات را برعهده بگیرد، زیرا در شرایط تحریم به راحتی می‌تواند پول را برگرداند.

مشاهده بیشتر

مدیریت

سایت خط انرژی با همکاری تعدادی از جوانان خوش فکر کار خودش رو شروع کرده تا در عرصه خب رو اطلاع رسانی دقیق و شفاف در حوزه انرژی قدمی مثبت برای تنویر افکار عمومی بردارد همراهی شما در این مسیر مایه خوشحالی و انگیزه خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا