آب

ذره‌بین آمار بر فعالیت توییتری یک فعال محیط زیست/ افکار عمومی قربانی برند شخصی آقای سلبریتی‌

تحلیل‌ اطلاعات شبکه‌های مجازی مهم‌ترین نماگر رفتار سلبریتی‌ها است. در این راستا پایش اطلاعات توییتر محمد درویش، سلبریتی حوزه محیط‌زیست که اخیرا فارغ از گزاره‌های کارشناسی به اظهارات زرد پیرامون مسائل کشور اقدام می‌کند، اطلاعات قابل توجهی را منعکس خواهد کرد.

اولین نکته‌ای که در بررسی محتوای توییت‌های ۳۶۵ روزه درویش به چشم می‎خورد، تمرکز این سلبریتی بر توسعه برند شخصی است. جاییکه پرتکرارترین عبارت درویش در توییت‌ها مربوط به کلیدواژه «محمد درویش» با ۶۲ درصد بکارگیری است.

انگیزه نامشخص درویش برای توسعه برند شخصی در فضای مجازی سبب شده تا ردپای اظهارنظرهای زرد او در عمده اتفاقات روز، فارغ از داشتن علم کافی به مسئله دیده شود و بعضا گزاره‌های غیر علمی از سوی وی صادر شود؛ برای مثال وی در یکی از یادداشت‌های خود مدعی شد، همزمان با آبگیری سد چمشیر، خلیج فارس شورتر از گذشته می‌شود.

مسئله دوم در تحلیل فعالیت توییتری درویش، انتقال تمرکز این سلبریتی از مسائل محیط‌زیستی به سوی مسائل اجتماعی است. جاییکه پرتکرارترین کلیدواژه‌های به کار رفته در فضای توییتری وی معادل ۲۳ درصد حول گسل‌های اجتماعی از جمله مسائل پرچالش حوزه زنان منتشر می‌شود و تنها مسائل محیط‌زیستی مورد تاکید وی قرارمی‌گیرد که مرتبط با رخدادهای اجتماعی روز از جمله تحریک گسل‌های قومیتی باشد.

نکته پایانی در رابطه با محتوای تولید شده توییتری محمد درویش، تمرکز بر ارائه آمار حوزه آب است؛ جاییکه پرتکرارترین مستندات وی از شرکت‌های دولتی این حوزه منتشر شده و بیشترین نقدهای درویش نیز به نهادهایی است که از آن‌ها اطلاعات بروز منتشر می‌کند.

مشاهده بیشتر

مدیریت

سایت خط انرژی با همکاری تعدادی از جوانان خوش فکر کار خودش رو شروع کرده تا در عرصه خب رو اطلاع رسانی دقیق و شفاف در حوزه انرژی قدمی مثبت برای تنویر افکار عمومی بردارد همراهی شما در این مسیر مایه خوشحالی و انگیزه خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا