پتروشیمی

عروسی به خانه پتروشیمی های بورسی رسید؟

دلایل بنیادی زیادی برای حرکت شاخص کل بورس و عبور آن از سقف خود، ایجاد شده و یا در حال شکل‌گیری است که بر اساس آن اعداد فعلی شاخص کل، خاطره خواهد شد.

کاهش فاصله نرخ نیما با دلار آزاد، ارزش دلاری بازار و حتی جذاب نبودن سایر بازارها به دلیل رشدهای قبلی، از جمله دلایلی است که شاخص کل در ۳ ماهه اول سال، سقف تاریخی خود را می‌شکند.

یکی از این دلایل بنیادی به رشد نرخ دلار نیمایی باز می گردد که تاثیر زیادی بر روی سهام پالایشگاهی و نفتی دارد. فاصله بیش از ۵۰ درصدی ایجاد شده نرخ نیما با دلار آزاد سبب شده تا حاشیه سود شرکت‌ها به صورت معناداری کاهش پیدا کند؛ اما در این روزها شاهد رشد آرام ولی ممتد نرخ دلار نیما هستیم که می‌تواند رفته رفته سود بر باد رفته را بر جیب شرکت‌ها برگرداند.

این اتفاق به خصوص برای صنایع پتروشیمی و پالایشی می‌تواند برگ برنده باشد و در ماه‌های آینده و با کاهش این فاصله یعنی فاصله نرخ نیما با دلار آزاد، باید صنایع مذکور را صنایع پر اقبال بازار سرمایه بدانیم.

مشاهده بیشتر

مدیریت

سایت خط انرژی با همکاری تعدادی از جوانان خوش فکر کار خودش رو شروع کرده تا در عرصه خب رو اطلاع رسانی دقیق و شفاف در حوزه انرژی قدمی مثبت برای تنویر افکار عمومی بردارد همراهی شما در این مسیر مایه خوشحالی و انگیزه خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا