برق

مپنا قربانی علی‌آبادی برای رسیدن به وزارت صمت

روز یکشنبه، ۲۱ خردادماه تنها ۲ روز مانده به جلسه رای اعتماد عباس علی‌آبادی برای رسیدن به کرسی وزارت صمت، مپنا تجربه عجیبی را از سر گذراند.

درحالیکه مهندسان سازنده توربین‌کلاس F مخالف تست این واحد تولید برق در کارخانه مپنا بودند، در سومدیریتی تمام عیار، محمد اولیا، مدیرعامل توگا, با دستور علی‌آبادی بدون توجه به نظرات کارشناسی دستور تست توربین را صادر کرد.

مطابق پیش‌بینی کارشناسان، تست توربین به یک فاجعه ختم شد و همزمان با ایجاد انفجار در قسمت روتور، توربین کلاس F به همراه بخشی از محفظه تست توریین دچار حادثه شد.

این اتفاق سبب شد تا علاوه بر از دست رفتن یک توربین کلاس F، به دلیل‌ خسارت‌های وارد شده به محفظه تست، کار ساخت توریین تولید برق در شرکت مپنا طی ۸ ماه آینده متوقف شود.

به معنای دیگر، علی‌آبادی که برای رسیدن به صندلی وزارت صمت و ایجاد اعتبار بین نمایندگان مجلس قصد تست زودتر از موعد توربین ملی کلاس F را داشت، با همکاری محمد اولیاء مپنا را قربانی کرد و علاوه برای ایجاد خسارت ۱۰۰۰ میلیارد تومانی، فرآیند نیروگاه‌سازی مپنا با وقفه حداقل ۸ ماهه همراه شد.

نکته قابل توجه اینکه پاداش خوش‌رقصی محمد اولیاء برای چنین خسارتی نیز نزد علی‌آبادی محفوظ بود و وزیر کنونی صمت و مدیرعامل پیشین مپنا با حمایت و فشار بر روی آستان قدس به عنوان سهامدار عمده قصد دارد، وی را بر صندلی مدیرعاملی مپنا بنشاند.

خط انرژی در روزهای آینده جزئیات بیشتری از رزومه ضعیف محمد اولیا‌ء و حمایت‌های عجیب علی‌آبادی از وی را منتشر می‌کند.

مشاهده بیشتر

مدیریت

سایت خط انرژی با همکاری تعدادی از جوانان خوش فکر کار خودش رو شروع کرده تا در عرصه خب رو اطلاع رسانی دقیق و شفاف در حوزه انرژی قدمی مثبت برای تنویر افکار عمومی بردارد همراهی شما در این مسیر مایه خوشحالی و انگیزه خواهد شد

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. سلام
    حدود یک ماه است که از انتصاب آقای علی آبادی به وزارت صمت میگذرد اما هنوز سکانداری گروه معظم مپنا مشخص نشده است آنهم در این شرایط که در پیک برق هستیم و نیاز به انرژی برق بسیار لازم است. واقعا جای تعجب دارد که هنوز ایشان باید برای تعیین مدیر عامل بعدی تصمیم گیر و تصمیم ساز باشد در حالیکه به نظر میرسد میبایستی تمرکز ایشان بر حل معضل خودرو و قیمت خودرو باشد که باعث استیضاح وزیر قبلی شد و امور مرتبط با مپنا را به متولیان مربوط به حوزه برق بسپارد. ما در مپنا جوانان کمی نداریم که ضمن کفایت تجربه مناسبی در صنعت برق دارند و در این چند سال با همین کفایت توانستند گذر موفقیت آمیز از پیک برق بعنوان دستاوردی ملی نشان دهند و همچنین مقبولیت مراکز تصمیم گیر صنعت انرژی را نیز یدک میکشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا