آب

منتقدان طرح‌های آبی سیستان و بلوچستان، رادیکال‌تر و توخالی‌تر از همیشه

اخیرا یک کمپین رسانه‌ای با فعالیت بر مسئله آب سیستان و بلوچستان به اظهارنظرهای رادیکال و تند دست می‌زنند. حجت میان‌آبادی به عنوان هسته اصلی مخالفین طرح‌های آبی سیستان، روز گذشته گفت: هزینه خط انتقال آب از دریای عمان به سیستان و بلوچستان معادل ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است اما یک قطره آب برای مردم سیستان نخواهد داشت.

ویژگی مهم این جریان رسانه‌ای، سلبی بودن آن‌ها است؛ این گروه از همه طرح‌های مدنظر برای تامین آب سیستان انتقاد کرده و هیچ راهکار روبه‌جلویی ارائه نمی‌دهند. تاثیر منفی کنش رسانه‌ای این جریان و تضعیف مواضع تیم‌های مذاکره‌کننده حقابه هیرمند طی دوره‌های مختلف نیز مشهود بوده است.

نکته مهم اینکه دولت در سیستان و بلوچستان جدی‌تر از هر زمان دیگری حقابه هیرمند را از افغانستان طلب می‌کند اما قصد دارد با سه سطح طرح کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت نیاز شرب منطقه سیستان را از حقابه جدا کرده و تاب‌آوری این منطقه را افزایش دهد.

در چنین شرایطی بهتر است، تیم‌های رسانه‌ای علاقه‌مند به مسئله آب سیستان و بلوچستان به جای تکرار حرف‌های تاریخ گذشته، سری به این منطقه زده و در محل پروژه‌ها از حجم عظیم کارهای در دست اجرا برای حل مسئله آب شرب مردم مطلع شوند.

مشاهده بیشتر

مدیریت

سایت خط انرژی با همکاری تعدادی از جوانان خوش فکر کار خودش رو شروع کرده تا در عرصه خب رو اطلاع رسانی دقیق و شفاف در حوزه انرژی قدمی مثبت برای تنویر افکار عمومی بردارد همراهی شما در این مسیر مایه خوشحالی و انگیزه خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا