بین‌المللنفت

رونمایی از مدل جدید همکاری نفتی بخش خصوصی ایران و روسیه/ الیگارش‌های روسی در مسیر ایران!

بدون شک تحریم از ابتدای دهه ۹۰ محدودیت‌های جدی در صنعت نفت ایران ایجاد کرده است. تجربه گذشته نشان می‌دهد که شرکت‌های بزرگ دولتی خارجی انعطاف‌پذیری و چابکی لازم برای دور زدن تحریم را نداشته و حتی در صورت ایجاد جذابیت‌های زیاد نیز حاضر به پذیرش ریسک تحریم در تعاملات اقتصادی خود نیستند.

اما برعکس، بخش خصوصی ایرانی و خارجی عملکرد مناسبی در مواجهه با تحریم داشته و اگر تحت حمایت دولت‌ها قرار بگیرند موفقیت آنها بیشتر نیز می‌شود. در نتیجه می‌توان در شرایط تحریم مدل تجارت به تجارت Business-to-business (B2B) را بین بخش خصوصی ایران و کشورهای خارجی برقرار کرد و از مزایای آن بهره برد.

بنابر اخبار واصله، با ابتکار وزارت نفت این مدل همکاری بین شرکت‌های خصوصی ایرانی و روسی در مراحل اجرایی است و با استقبال الکساندر نواک معاون نخست‌وزیر روسیه و حمایت دولت روسیه همراه شده است. در این راستا نخستین اجلاس B2B یک روز قبل از شروع نمایشگاه بین‌المللی نفت برگزار خواهد شد.

تاکنون بیش از ۱۰۰ شرکت روسی، ۱۵ شرکت چینی و ۲۰۰ شرکت ایرانی در بخش خصوصی برای حضور در این اجلاس ثبت نام کرده‌اند و به نظر می‌رسد در گام‌های بعدی تعداد شرکت‌های خارجی افزایش نیز پیدا کند. پیش از این، معاون بین‌الملل وزیر نفت از مذاکره با الیگارش‌ها و هلدینگ‌های بزرگ روسی برای سرمایه‌گذاری در ایران خبر داده بود.

مشاهده بیشتر

مدیریت

سایت خط انرژی با همکاری تعدادی از جوانان خوش فکر کار خودش رو شروع کرده تا در عرصه خب رو اطلاع رسانی دقیق و شفاف در حوزه انرژی قدمی مثبت برای تنویر افکار عمومی بردارد همراهی شما در این مسیر مایه خوشحالی و انگیزه خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا