انتخاب سردبیرپالایش و پخش

حمله باج‌نیوزها به معاون وزیر نفت به طرفداری از سازمان خصوصی‌سازی/ چرا انتصابات جدید در پالایشگاه تهران قانونی است

چندی پیش جلیل سالاری مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش در مکاتبه‌ای با مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران، اعضای هیئت مدیره پالایشگاه تهران را مطابق قانون معرفی می‌کند که ظاهرا این اقدام به مذاق سازمان خصوصی‌سازی که به دنبال مهره‌چینی در نفت بوده؛ خوش نیامده است.

در این راستا به ناگهان یک هجمه رسانه‌ای در برخی رسانه‌های معلوم‌الحال و مشهور به باج‌نیوز علیه این اقدام معاون وزیر نفت ایجاد شده که ادعا می‌کند اختیار قانونی تعیین اعضای هیئت مدیره با سهام عدالت و وزارت اقتصاد است نه وزارت نفت. در این باره ذکر دو نکته ضروری است:

1- طبق مصوبه هیئت وزیران، تعیین نماینده سهام عدالت در هیئت مدیره شرکت‌ها با وزارتخانه‌ تخصصی است که در مورد پالایشگاه تهران این اختیار به وزارت نفت و شرکت ملی پالایش و پخش واگذار می‌شود.

 2- قبل از معرفی اعضای هیئت مدیره، سه بار از معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری به عنوان نهاد مرجع استعلام شده است که هر سه بار این اقدام شرکت ملی پالایش و پخش مورد تایید قرار گرفته است.

در مجموع با توجه به اقدام قانونی و صحیح معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش، طبیعتا این اقدام مورد حمایت وزیر نفت قرار می‌گیرد.

مشاهده بیشتر

مدیریت

سایت خط انرژی با همکاری تعدادی از جوانان خوش فکر کار خودش رو شروع کرده تا در عرصه خب رو اطلاع رسانی دقیق و شفاف در حوزه انرژی قدمی مثبت برای تنویر افکار عمومی بردارد همراهی شما در این مسیر مایه خوشحالی و انگیزه خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا