پالایش و پخشپتروشیمینفت

جزئیات پیشرفت ۱۷ پروژه صندوق بازنشستگی نفت

صندوق بازنشستگی نفت که وظیفه تامین مستمری بازنشستگان صنعت نفت را برعهده دارد، در دولت سیزدهم در ۱۷ پروژه سودآور بالادستی و پایین‌دستی سرمایه‌گذاری کرده است.

بررسی عملکرد گروه اقتصادی صندوق‌ها نشان می‌دهد در ۲۰ ماهه گذشته، میانگین پیشرفت پروژه‌ها از ماهانه ۱ درصد به ۴ درصد افزایش یافته است.

در مجموع صندوق بیش از ۱۰ میلیارد دلار پروژه در حوزه تکمیل زنجیره ارزش در دست اجرا دارد. از بین طرح‌های پتروشیمی صندوق، طرح سروش، نگین و طرح الفین کنگان در ابتدای سال ۱۴۰۳، طرح دهلران در نیمه اول سال ۱۴۰۴ و آلای مهستان نیز در اوایل ۱۴۰۴ به بهره‌برداری خواهند رسید.

علاوه بر ۱۷ پروژه یادشده، این نهاد، دو پروژه راهبردی در زمینه تولید گاز مایع شده (LNG) را در مقیاس بزرگ (ایران-ال‌ان‌جی) و کوچک در دستور کار قرار داده است.

 مرحله نخست کارخانه شیرین‌سازی به ظرفیت فرآورش ۲ میلیارد فوت مکعب  در سال ۱۴۰۳ تکمیل شده و کل پروژه با تولید سالانه ۵ میلیون تن ال‌ان‌جی تا پایان دولت سیزدهم به بهره‌برداری می‌رسد.

مشاهده بیشتر

مدیریت

سایت خط انرژی با همکاری تعدادی از جوانان خوش فکر کار خودش رو شروع کرده تا در عرصه خب رو اطلاع رسانی دقیق و شفاف در حوزه انرژی قدمی مثبت برای تنویر افکار عمومی بردارد همراهی شما در این مسیر مایه خوشحالی و انگیزه خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا