آب

تکمیل پازل حکمرانی آب با توسعه زیرساخت بازچرخانی

محمد عنایتی| تصفیه فاضلاب و بازچرخانی منابع آب شرب از مهمترین راهکارها به منظور ارتقای بهره‌وری آب است که در ماده ۷ سیاست‌های کلی برنامه هفتم مورد تاکید قرار گرفته است.

بر اساس افکارسنجی انجام شده توسط ایسپا، ۴۷.۵ درصد از مردم ایران تعریف درستی از مسئله پساب به عنوان خروجی تصفیه شده فاضلاب‌های شهری و روستایی ندارند.

این در حالیست که استفاده از پساب می‌تواند با تامین ۱.۳ میلیارد متر مکعب آب در هر سال، به طور کامل نیاز آبی صنایع کشور را پوشش داده و این شیوه مطمئن جایگزین راهکارهایی نظیر انتقال آب از دریا شود.

بر اساس به‌روزترین آمارنامه ماهانه صنعت آب و برق، هم اکنون ۲۵۸ تصفیه‌خانه فاضلاب در کشور وجود دارد که روزانه ۵.۷ میلیون متر مکعب فاضلاب را به پساب تبدیل می‌کند.

بر این اساس، توسعه زیرساخت تولید و انتقال پساب در کشور می‌تواند زمینه کاهش ۱.۵ درصدی استفاده از آب تجدیدپذیر در ایران را فراهم کرده و گام موثری در تکمیل پازل استقرار نظام حکمرانی آب به حساب بیاید.

مشاهده بیشتر

مدیریت

سایت خط انرژی با همکاری تعدادی از جوانان خوش فکر کار خودش رو شروع کرده تا در عرصه خب رو اطلاع رسانی دقیق و شفاف در حوزه انرژی قدمی مثبت برای تنویر افکار عمومی بردارد همراهی شما در این مسیر مایه خوشحالی و انگیزه خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا