بین‌المللگاز

برجام نتوانست بدهی ایران به ترکمنستان را تسویه کند

مالک شریعتی عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: پس از احیای قرارداد گازی ترکمنستان توسط وزارت نفت بدون برجام باند رسانه دولت قبلی نوشتند که این مسئله هیچ ارتباطی به برجام نداشته است و همان زمان هم امکان پرداخت بدهی ترکمنستان از محل مطالبات عراق بود.

اولاً؛ اگر می‌شد چرا شما که زبان دنیا را بلد بودید از کدخدا مجوز نگرفتید؟ ثانیاً؛ در پاسخ رسمی وزارت خارجه آقای ظریف به بنده آمده: « فروردین۹۶ وزیر خارجه ترکمنستان به طرف ایرانی گفت با توجه به حل مساله ایران پس از برجام بدهی خود را نقداً پرداخت کنید. ولی با توجه به عدم امکان انتقال پول، امکان اجرایی شدن نیافت! مهر ۹۷ هم طرف ترکمن ابتدا با پرداخت بدهی از منابع نزد کره جنوبی موافقت کرد ولی پس از اطلاع از بلوکه بودن پول و نیاز به مجوز آمریکا منصرف شد».

اما اینکه آقای ظریف، عامل آن خیانت؛ ژنرال زنگنه را برخلاف نظرات صریح قبلی خود، «عضو برجسته کابینه، دارای سوابق درخشان مملو از وطن دوستی و تلاش» نامیده، باعث تاسف است.

مشاهده بیشتر

مدیریت

سایت خط انرژی با همکاری تعدادی از جوانان خوش فکر کار خودش رو شروع کرده تا در عرصه خب رو اطلاع رسانی دقیق و شفاف در حوزه انرژی قدمی مثبت برای تنویر افکار عمومی بردارد همراهی شما در این مسیر مایه خوشحالی و انگیزه خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا