انتخاب سردبیر

بازگشت به برجام برای ایران منفعتی ندارد/ تقویت رویکرد نگاه به شرق نیازمند اقدامات جدی دولت

علاءالدین بروجردی، سفیر اسبق جمهوری اسلامی ایران در پکن، گفت: چین امروز بدون تردید ثروتمندترین کشور دنیاست و اروپا و آمریکا، چنین ثروتی در اختیار ندارند.

به فرض اینکه توافق برجام به نتیجه برسد و روابط ما با اروپایی‌ها هم عادی شود، باید بدانیم که اروپایی‌ها پولی برای سرمایه‌گذاری‌های کلان در ایران ندارند اما چینی‌ها این توانمندی و اراده را دارند.

بنابراین چین هم از نظر قدرت اقتصادی، هم از نظر داشتن فناوری‌های پیشرفته، یک فرصت طلایی برای ایران است و نظام جمهوری اسلامی ایران هم در قالب رویکرد کلان نگاه به شرق، تصمیم قاطع برای گسترش روابط با چین گرفته و پیشرفت کار در این زمینه نیازمند یک تصمیم قوی و انجام اقدامات جدی از سوی دولت است.

چین جدای از توانمندهای اقتصادی و فناوری به لحاظ قدرت سیاسی هم به یک رقیب بسیار جدی برای آمریکا تبدیل شده است و عربستان سعودی که زمانی به عنوان حیاط خلوت آمریکا محسوب می‌شد، امروز با نقش آفرینی چینی‌ها به مسیر روابط عادی خود با ایران بازگشته و کاری که از دست آمریکایی‌ها ساخته نیست.

مشاهده بیشتر

مدیریت

سایت خط انرژی با همکاری تعدادی از جوانان خوش فکر کار خودش رو شروع کرده تا در عرصه خب رو اطلاع رسانی دقیق و شفاف در حوزه انرژی قدمی مثبت برای تنویر افکار عمومی بردارد همراهی شما در این مسیر مایه خوشحالی و انگیزه خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا