بین‌المللپالایش و پخش

اختصاصی|۱۷ پالایشگاه فراسرزمینی با ظرفیت ۲.۵ میلیون بشکه در تیررس ایران

در دو سال گذشته، ایران برای مشارکت و صادرات نفت در ۱۷ پالایشگاه فراسرزمینی اقدام کرده که آمریکای لاتین ۷، آسیا ۴ و آفریقا ۶ سهم از این تعداد دارند.

فهرست پالایشگاه‌ها فراسرزمینی

مجموع ظرفیت این ۱۷ پالایشگاه بیش از ۲.۵ میلیون بشکه در روز است. تاکنون فقط بازسازی پالایشگاه ال‌پالیتو ونزوئلا به مرحله اجرا رسیده که روزانه ۱۰۰ هزار بشکه به صادرات نفت ایران افزوده است.

در بین این ۱۷ پروژه، ۵ پالایشگاه ونزوئلا، پالایشگاه حمص سوریه و پالایشگاه بورکینافاسو جدی‌تر از بقیه در دست پیگیری‌ست که در صورت اجرا و تکمیل تا پایان دولت سیزدهم می‌تواند معادل یک میلیون بشکه در روز برای صادرات نفت ایران بازارسازی کند.

از ۱۷ پروژه پالایشی، ۴ پروژه رویای آرمانی بولیوار، الفرقلس، هویما و بورکینافاسو برای ساخت پالایشگاه جدید و ۱۳ پروژه برای بازسازی و تعمیرات اساسی مدنظر است.

شیوه مشارکت ایران در این پروژه‌ها به صورت صدور خدمات فنی و مهندسی و سهم‌گیری از نفت موردنیاز پالایشگاه‌هاست که البته ممکن است در مواردی صرفا به صدور تجهیزات محدود شود.

مشاهده بیشتر

مدیریت

سایت خط انرژی با همکاری تعدادی از جوانان خوش فکر کار خودش رو شروع کرده تا در عرصه خب رو اطلاع رسانی دقیق و شفاف در حوزه انرژی قدمی مثبت برای تنویر افکار عمومی بردارد همراهی شما در این مسیر مایه خوشحالی و انگیزه خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا