آببین‌الملل

احمدی‌نژاد در سمپوزیوم علمی محیط زیست گواتمالا چه گفت؟

سفر محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور اسبق ایران به گواتمالا به واسطه مدل خروج از کشور در هفته گذشته سر و صدای زیادی به پا کرد. هدف از این سفر از سوی نزدیکان وی، شرکت در سمپوزیوم علمی محیط زیست گواتمالا عنوان شده بود.

در این راستا احمدی‌نژاد با حضور در این سمپوزیوم به ایراد سخنرانی پرداخت که مهمترین نکات مطرح شده در آن به شرح ذیل است:

1️⃣ تا سال ۲۰۴۰ بيش از ۴۰ كشور جهان در سطح بالایی دچار تنش آبی خواهند شد که بسيار نگران‌كننده است.

2️⃣ اينكه زنانی در آفريقا روزانه ۶ كيلومتر پياده طی می‌كنند تا حدود ۲۰ ليتر آب آشاميدنی سالم به دست آورند و به محل سكونت خود حمل نمايند از نظر انسانی خوشايند نيست.

3️⃣ رفع انحصار و ارزان‌سازی تكنولوژی‌های نو و الزام به نوسازی صنعتی كشورهايی كه بيشترين مصرف آب و بيشترين توليد آلودگي های محيطی را دارند، باید در دستور کار قرار گیرد.

4️⃣ اعمال سياست‌های محلی و ملی ممكن است در برخی موارد منجر به ورود آسيب جبران ناپذير به منابع آب و منافع عمومی ملت‌ها و چه بسا مردم همان مناطق گردد.

5️⃣ تشكيل يک نهاد قدرتمند بين‌المللی با مشاركت همه ملت‌ها و دولت‌ها و با اختيارات و قدرت اجرايی كافی برای حفظ محيط زيست يك ضرورت كاملاً جهانی است.

6️⃣ نگاه سياسی به آب و منابع آبی بسيار مخرب است. جنگ آب، ضد انسانی‌ترين و بدترين نوع جنگ است كه بايد از فراگير شدن آن جلوگيری كرد.

مشاهده بیشتر

مدیریت

سایت خط انرژی با همکاری تعدادی از جوانان خوش فکر کار خودش رو شروع کرده تا در عرصه خب رو اطلاع رسانی دقیق و شفاف در حوزه انرژی قدمی مثبت برای تنویر افکار عمومی بردارد همراهی شما در این مسیر مایه خوشحالی و انگیزه خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا