پالایش و پخش

مشاهدات عجیب از قاچاق سوخت در مرزهای شرقی

وحید خلیلی یک فعال رسانه‌ای در دو رشته توئیت، وضعیت بغرنج قاچاق سوخت در مرزها را براساس مشاهدات عینی خود تشریح می‌کند.

وی نوشت: امروز زاهدان بودم. قیمت بنزین آزاد ۲۰ هزار تومان بود. هر ماشین سواری یک باک ۴۰ لیتری را ۸۰۰ هزار تومان می فروخت و برای دریافت آن نصف روز در صف می ایستاد.

قیمت سوخت لب مرز ۴۵ هزار تومان است و
وانت‌های نیسان که از یک مخزن سوخت منعطف لاستیکی به نام مشک استفاده می‌کنند که ۲۰۰۰ لیتر ذخیره می‌کند.

روی انتقال هر لیتر سوخت ۲۵ هزار تومان و برای انتقال ۲۰۰۰ لیتر ۵۰ میلیون تومان درآمد دارند که بخشی از آن نصیب راننده و بخشی برای تمییزی مسیر هزینه می شود.

بنزین سیستان و بلوچستان

در زابل وانت‌هایی وجود دارد که سوخت را از گلستان و خراسان با مَشک می‌آورند. در این خشکسالی، چرخه سوخت در شرق کشور باعث رونق روستاها و اشتغال میلیون ها نفر شده است.

در آن سوی مرز با این گازوئیل کشاورزی تریاک می‌کنند و به صورت انحصاری به طالبان می‌فروشند. طالبان هم با ارزش افزوده بالا به ایران می‌فرستد و خرج حکومتش را در می آورد.

به کارت سوخت شهرهای دیگر هم بنزین نمی‌دهند و باید با نرخ ۲۰ هزار خریداری فرمایید.

خلیلی روز گذشته در توییتی دیگر نوشت: با پلاک تهران در جنوب و شرق کشور نمی‌توانید سوخت بزنید. کارت جایگاه هم محدودیت دارد. با پرداخت انعام توانستم ۳۰ لیتر بنزین بزنم.

پمپ بنزین سیستان و بلوچستان

در جایگاه بعدی انعام هم راه به جایی نبرد و ناچار به التماس به رانندگان دیگر شدم. حمل ۲۰ لیتری بنزین هم خطرناک است. عزت یک ملت را نابود کردید.

مشاهده بیشتر

مدیریت

سایت خط انرژی با همکاری تعدادی از جوانان خوش فکر کار خودش رو شروع کرده تا در عرصه خب رو اطلاع رسانی دقیق و شفاف در حوزه انرژی قدمی مثبت برای تنویر افکار عمومی بردارد همراهی شما در این مسیر مایه خوشحالی و انگیزه خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا