پالایش و پخش

حمله سایبری به سامانه سوخت ایران

صبح امروز کانال ۱۲ اسرائیل از حمله گروه هکر اسرائیلی به سامانه سوخت ایران خبر داد و نوشت: حمله سایبری به سیستم ملی تامین سوخت ایران انجام دادیم و اکثر پمپ‌های سوخت آن را از کار انداختیم.

در پی این حمله سایبری اکثر پمپ بنزین‌های کشور از کار افتاده و سوخت‌رسانی به خودروها مختل شد.

جلیل سالاری مدیرعامل شرکت پالایش و پخش گفت: ۶۰ درصد جایگاه‌های سوخت با چالش کارت‌خوان‌های سوخت مواجه شدند. تدریجا به صورت آفلاین در حال سوخت‌رسانی هستیم.

با تجربه ۲ سال گذشته از این اتفاق در حال رفع موضوع هستیم. سیستم فعلا به صورت آفلاین و با نرخ سوخت دوم جلو می‌رود. در حال فعال کردن جایگاه‌ها به صورت دستی هستیم.

ابتدا جایگاه‌هایی فعال خواهد شد که بیشترین مراجعه را دارند. مدیریت بحران در همه مناطق شکل گرفته است. در ۵ الی ۶ ساعت آینده همه جایگاه‌‌ها به حالت عادی برمی‌گردد.

وزارت نفت نیز در این باره اعلام کرد اختلال در جایگاه‌های بنزین به هیچ وجه به تغییر قیمت بنزین ارتباطی ندارد

جواد اوجی وزیر نفت گفت: ابتدا تلاش می‌کنیم تا ساعت ۱۴ همه جایگاه‌های سوخت کشور که غیرفعال شده‌اند به صورت آفلاین و دستی وارد مدار شوند.

 ۶۰ درصد از جایگاه‌ها غیرفعال شده بودند که هم‌اکنون ۳۰ درصد از آنها به صورت دستی فعال شده‌اند و بنزین با نرخ آزاد در اختیار مردم قرار می‌گیرد تا در گام اول مشکل دسترسی به بنزین حل شود.

بعد از ظهر عملیات وصل آنلاین جایگاه‌ها به سامانه سوخت آغاز می‌شود. به هیچ وجه موضوع افزایش قیمت بنزین مطرح نیست.

مشاهده بیشتر

مدیریت

سایت خط انرژی با همکاری تعدادی از جوانان خوش فکر کار خودش رو شروع کرده تا در عرصه خب رو اطلاع رسانی دقیق و شفاف در حوزه انرژی قدمی مثبت برای تنویر افکار عمومی بردارد همراهی شما در این مسیر مایه خوشحالی و انگیزه خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا