بین‌الملل

انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا، انتخاب بین بد و بدتر

مرکز تحقیقات پیو بر اساس نتایج تازه ترین نظرسنجی خود که مورخ ۲۴ آوریل امسال منتشر شده است در خصوص انتخاب ۲۰۲۴ ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا اعلام کرد، نگرش رای دهندگان نسبت به بایدن و ترامپ به گونه ای است که حدود ۵۰ درصدشان در صورتی که امکانش را داشته باشند، هر دو نفر را در برگه رای جایگزین خواهند کرد. آنها که با گزینه های مشابه در سال ۲۰۲۰ مواجه اند از این اتفاق راضی نیستند. به صورت کلی این نظر سنجی نشان می دهد که رقابت ریاست‌ جمهوری تقریبا برابر پیش می رود. ۴۹ درصد هوادار ترامپ و ۴۸ درصد هوادار بایدن هستند.

یکی از نکات قابل توجه در این نظر سنجی عدم اعتماد رای دهندگان به حداقل یکی از شاخص های کلیدی، شامل سلامت کافی، احترام به ارزش های دموکراتیک و همچنین اخلاق شخصی مناسب در مورد دو نامزد ریاست جمهوری موجود است. در بحث سلامت کافی برای برعهده گرفتن ریاست جمهوری ترامپ پیشتاز است. ۳۶ درصد سلامت جسمانی و ۳۸ درصد آمادگی ذهنی او را تأیید می کنند در حالی که این آمار برای بایدن به ترتیب ۱۵ درصد و ۲۱ درصد است. در خصوص احترام به ارزش های دموکراتیک و اخلاق شخصی مناسب وضعیت بایدن بهتر است. او به ترتیب با ۳۸ درصد و ۳۴ درصد از ترامپ با ۳۴ درصد و ۲۶ درصد جلو تر است.

بخش قابل توجه دیگر این نظرسنجی مربوط به نژاد و قومیت هاست. درمیان سفید پوستان ترامپ با ۵۶ درصد از بایدن با ۴۲ درصد وضعیت بهتری دارد اما زمانی که بحث به اقلیت ها می رسد، این بایدن است که پیشتاز است. ۷۷ درصد از سیاه پوستان، ۵۹ درصد از آسیایی ها و ۵۲ درصد از اسپانیایی تبار ها از بایدن حمایت می کنند. این آمار برای ترامپ به ترتیب ۱۸ درصد، ۳۶ درصد و ۴۴ درصد می باشد. لازم به ذکر است در مجموع اکثر رای دهندگان انتخابات سال ۲۰۲۰ از همان نامزدی که قبلا به او رأی داده اند، در انتخابات ۲۰۲۴ هم حمایت می کنند.

تمام گذاره های موجود بیانگر تشدید دوقطبی در جامعه ایالات متحده است. امری که می تواند این کشور را با چالش های داخلی اساسی رو به رو کند؛ در حالی که وضعیت سیاست خارجی نیز چندان باب میل آمریکا پیش نمی رود. روسیه در جبهه اوکراین در حال پیشروی است و فشار جهانی بر آمریکا بخاطر پشتیبانی از نسل کشی اسرائیل در غزه روز به روز در حال افزایش می باشد. همه این اتفاقات به نفع اصلی ترین رقیبش، یعنی چین پیش رفته است و ممکن است زمینه ساز تصمیم نهایی پکن برای حمله به تایوان شود. بعید به نظر می رسد آمریکای فعلی توان مدیریت هر سه جبهه در کنار بحران دوقطبی داخلی خود را به صورت همزمان داشته باشد. بدون شک نتایج انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری در ایالات متحده آمریکا تاثیر عمیقی بر دوران گذار در نظم بین المللی خواهد داشت.

مشاهده بیشتر

مدیریت

سایت خط انرژی با همکاری تعدادی از جوانان خوش فکر کار خودش رو شروع کرده تا در عرصه خب رو اطلاع رسانی دقیق و شفاف در حوزه انرژی قدمی مثبت برای تنویر افکار عمومی بردارد همراهی شما در این مسیر مایه خوشحالی و انگیزه خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا