اقتصاد کلان

بازهم نمادهای کوچک از شاخص سازها پیشی گرفتند

عملکرد منفی پتروپالایشی‌ها در معاملات امروز بورس

تابلو معاملات بورس امروز خبر از کاهش هیجان فروش در سهم‌های بزرگ می‌دهد. اما باز هم سهم‌های کوچک بازار سهام گوی سبقت را از بزرگان ربودند. نکته جالب معاملات امروز به عملکرد منفی گروه‌های پالایشی و نفتی بازمی گردد.

معاملات بورس امروز به نحوی رقم خورد که شاخص کل در خلاف جهت کندل روز معاملاتی گذشته خود رفتار کرد. به طوری که در پایان بورس امروز، شاخص کل با رشد حداقلی هزار و ۶۹ واحدی که معادل ۰. ۰۵ درصد این شاخص است روبه‌رو شد. بر این اساس شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح دو میلیون و ۳۰۴ هزار واحدی ایستاد.

در طرف دیگر اما قیمت معاملات سهم‌های کوچک بازار سهام با قدرت بیشتری افزایش یافت؛ به طوری که شاخص هم‌وزن بازار در پایان بورس امروز چهار هزار و ۶۵۰ واحد که معادل ۰. ۶۱ درصد این شاخص است افزایش ارتفاع داد و به سطح ۷۶۳ هزار واحد رسید.

حرکت خلاف جهت صندوق‌ها و سهام با یکدیگر
تراز پول حقیقی در سهام، مانند روز گذشته، امروز مثبت بود. به طوری که در پایان بورس امروز حدود ۱۳۶ میلیارد تومان پول حقیقی به بازار سهام تزریق شده است. از دیگرسو، حدود ۷۸ میلیارد تومان پول حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت خارج شده است.

خروج پول هوشمند از نمادهای بانکی و شیمیایی

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های حگهر، فاراک و خاهن تعلق گرفت. همچنین در جریان معاملات امروز سهم‌های فاراک، وامید و وتوسم ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که پول هوشمند از نمادهای وبملت، شکام و تاپیکو خارج شده است.

بوعلی، سومین پتروشیمی پردرآمد بورسی

بررسی و مقایسه گزارش‌های مالی پتروشیمی بوعلی سینا و سایر پتروشیمی‌ها در سال گذشته خبر از آن می‌دهد که بوعلی، سومین پتروشیمی پردرآمد بورسی در این سال لقب گرفته است. نگاهی به این گزارش‌های مالی نشان می‌دهد بوعلی در سال۱۴۰۲ بیشتر از ۵۷ همت از فروش محصولات خود درآمد داشته است.

عمده درآمد این شرکت از فروش دو محصول ریفرمیت و برش سنگین بوده است. به طوری که این دو محصول برای بوعلی به‌ترتیب ۲۶.۴ و ۱۵.۲ همت درآمد داشته‌اند.

بررسی گزارش‌های مالی این شرکت نشان می‌دهد درآمد حاصل از فروش محصولات بوعلی در سال۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ حدود ۱۸ درصد بالا رفته است.

پتروشیمی بوعلی به همراه ۴ شرکت پتروشیمی دیگر، اکنون از مالکان باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال هستند و طبیعتاً این باشگاه هزینه‌های بوعلی را در سال۱۴۰۳ افزایش خواهد داد.

مشاهده بیشتر

مدیریت

سایت خط انرژی با همکاری تعدادی از جوانان خوش فکر کار خودش رو شروع کرده تا در عرصه خب رو اطلاع رسانی دقیق و شفاف در حوزه انرژی قدمی مثبت برای تنویر افکار عمومی بردارد همراهی شما در این مسیر مایه خوشحالی و انگیزه خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا