پالایش و پخش

وقتی شیوع کرونا به حساب توسعه‌گرایی فاکتور می‌شود!

خط انرژی | دولت سیزدهم درحالی کار خود را به پایان رساند که در سال گذشته ایران ۳ میلیارد دلار بنزین برای پاسخ به تقاضای خودروهای بی‌کیفیت وارد کرد.

این اتفاق درحالیست که در سال ۹۹، ایران ۳ میلیارد دلار صادرات بنزین داشته. اما آیا این ترقی معکوس، نتیجه حضور جریان ضدتوسعه‌ در صنعت نفت در سه سال گذشته بود؟

نمودار مصرف بنزین به خوبی نشان می‌دهد که تنها دلیل صادرات بنزین در دولت روحانی، شیوع کرونا بوده و با فروکش کردن این ویروس، مصرف به روند بلندمدت خود رسیده.

نمودار مصرف بنزین ایران از سال 1390 تا 1402
نمودار مصرف بنزین ایران از سال 1390 تا 1402

واضحا مشکل ناترازی بنزین مربوط به سمت تقاضا و بی‌ارتباط با وزارت نفت است؛ و تسویه‌حساب سیاسی با پوشش توسعه‌گرایی، کار را برای خود تیم پزشکیان در وزارت نفت سخت می‌کند.

چرا که به زودی باید پاسخگوی تشدید ناترازی‌ها به دلیل «افزایش مصارف غیربهینه» باشد، درحالیکه پیش‌تر مسیر این استدلال را به پای عقده‌گشایی سوزانده و خود را در جایگاه متهم قرار داده.

مشاهده بیشتر

مدیریت

سایت خط انرژی با همکاری تعدادی از جوانان خوش فکر کار خودش رو شروع کرده تا در عرصه خب رو اطلاع رسانی دقیق و شفاف در حوزه انرژی قدمی مثبت برای تنویر افکار عمومی بردارد همراهی شما در این مسیر مایه خوشحالی و انگیزه خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا