پالایش و پخش

سند سوددهی پالایشگاه آبادان در دولت قبل جعلی از آب درآمد/ جهش سوددهی در دولت سیزدهم

روز گذشته جواد اوجی وزیر نفت با اشاره به سوددهی 12 همتی پالایشگاه آبادان در سال 1402 عنوان کرد: «این پالایشگاه که در دولت گذشته قرار بود رایگان واگذار شود، به سوددهی رسید»

بعد از این اظهارنظر، یک تصویر از صورت مالی پالایشگاه آبادان منتشر شد که طبق آن سودهی این شرکت از سال 1399 در دولت روحانی با سود 9.7 همتی آغاز شده که با نرخ دلار آن سال رقمی معادل 400 میلیون دلار است. درحالیکه سود فعلی این پالایشگاه به 270 میلیون دلار در 1402 رسیده است.

کاهش 130 میلیون دلاری سود پالایشگاه آبادان این شائبه دستاوردسازی وزارت نفت را ایجاد کرد، اما منتقدان در هنگام انتشار صورت مالی توجه نکردند که باید صورت مالی نهایی بعد از انجام اصلاحات را مدنظر قرار دهند نه پیش‌نویس اولیه را!

طبق صورت مالی نهایی، پالایشگاه آبادان در سال 1399 تنها 413 میلیارد تومان معادل 16.8 میلیون دلار سود کرده ولی این رقم در سال 1400 به 11.5 هزار میلیارد تومان معادل 425 میلیون دلار رسیده است.

این جهش سود خالص در پالایشگاه آبادان در دولت سیزدهم به خوبی نشان می‌دهد که منتقدان به جای تقویت مهارت روایت‌سازی با عنوان فریب رئیس‌جمهور کمی روی مهارت خواندن صورت مالی شرکت‌ها تمرکز کنند.

مشاهده بیشتر

مدیریت

سایت خط انرژی با همکاری تعدادی از جوانان خوش فکر کار خودش رو شروع کرده تا در عرصه خب رو اطلاع رسانی دقیق و شفاف در حوزه انرژی قدمی مثبت برای تنویر افکار عمومی بردارد همراهی شما در این مسیر مایه خوشحالی و انگیزه خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا