اقتصاد کلان

افشای اهداف پشت پرده FATF توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا

خط انرژی | درحالی دولت پزشکیان به دنبال اجرای استانداردهای FATF است که مکمل بودن تحریم و FATF را می‌توان در بین اظهارات مقامات آمریکایی نیز یافت.
استیون منوشین، وزیر خزانه‌داری دولت ترامپ در جلسه‌ی مجمع عمومی در تاریخ ۲۱ ژوئن ۲۰۱۹ بیان کرد که آمریکا از طریق FATF به دنبال کشف و مسدودسازی راه‌های دور زدن تحریم‌هاست.
متن اظهارات منوشین: “کشورهای سرکش، تروریست‌ها و سندیکای‌های جنایتکار بین‌المللی، در دور زدن تحریم‌ها و سایر اقدامات پیشگیرانه پیچیده‌تر شده‌اند. من این سازمان را تشویق می‌کنم به طور مؤثر با این تهدید مقابله می‌کند.”
همچنین در تاریخ ۲۳ اکتبر ۲۰۲۰ وزارت خزانه‌داری آمریکا در واکنش به اصلاحات جدید FATF  بیان کرد که این استانداردها می‌تواند به جلوگیری از دور زدن تحریم با شرکت پوششی کمک کند‌.
متن گزارش وزارت خزانه‌داری: “با این اصلاحیات جدید در استانداردهای FATF، حوزه‌های قضایی در سراسر جهان، با اطلاعاتی هدفمند موسسات مالی خود را مسلح می‌کنند و می‌تواند برای شناسایی شرکت‌های پوششی که به نیابت از افراد تحریم‌شده اقدام می‌کنند، استفاده شود”
مشاهده بیشتر

مدیریت

سایت خط انرژی با همکاری تعدادی از جوانان خوش فکر کار خودش رو شروع کرده تا در عرصه خب رو اطلاع رسانی دقیق و شفاف در حوزه انرژی قدمی مثبت برای تنویر افکار عمومی بردارد همراهی شما در این مسیر مایه خوشحالی و انگیزه خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا