بین‌المللپالایش و پخش

آبان ۹۸ به سبک دولت کوبا

قیمت بنزین ۵ برابر می‌شود

طبق گزارش BBC، دولت کوبا از افزایش ۵ برابری قیمت سوخت از ابتدای فوریه خبر داده و اعلام کرد قیمت هر لیتر بنزین معمولی و ویژه به ترتیب از ۰.۲ و ۰.۲۵ دلار به ۱.۱ و ۱.۳ دلار افزایش می‌یابد.

وزیر دارایی کوبا می‌گوید قیمت سایر سوخت‌ها از جمله گازوئیل نیز زیاد می‌شود درحالیکه پیش‌تر قیمت برق و گاز خانگی نیز ۲۵ درصد افزایش داشته است.

دولت کوبا که دچار بحران بنزین شده، ۲۹ پمپ بنزین جدید برای پرداخت دلاری قیمت بنزین افتتاح خواهد کرد تا ارز موردنیاز برای واردات بنزین فراهم شود.

اگرچه بنزین در کوبا ممکن است بر اساس استانداردهای جهانی ارزان باشد، اما در مقایسه با حداقل حقوق ۱۷.۵ دلاری در این کشور “بسیار گران” است و حال تورم ناشی از افزایش قیمت سوخت، فشار مضاعفی به هزینه خانوار اضافه می‌کند.

اما از طرفی دیگر، بحران سوخت منجر به تشکیل صف‌های طولانی در پمپ بنزین‌ها شده که تا کیلومترها طول می‌کشد. کوبایی‌ها در ۲۰۲۳ ساعات زیادی را از قطعی برق و صف طولانی سوخت رنجیده شدند.

مشاهده بیشتر

مدیریت

سایت خط انرژی با همکاری تعدادی از جوانان خوش فکر کار خودش رو شروع کرده تا در عرصه خب رو اطلاع رسانی دقیق و شفاف در حوزه انرژی قدمی مثبت برای تنویر افکار عمومی بردارد همراهی شما در این مسیر مایه خوشحالی و انگیزه خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا