برقگازویدیو

گاف پیرهادی درباره مازوت‌سوزی در تهران

آقایان از آب گل‌آلود ماهی بگیرید نه هوای آلوده!

«مهدی پیرهادی» رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران بعد از حاشیه‌سازی فراوان درباره مازوت‌سوزی در استان تهران، نام دو نیروگاه منتظرالقائم و شهید رجایی را به عنوان نیروگاه‌های مازوت‌سوز عنوان کرد که این دو نیروگاه در استان البرز و قزوین واقع شده‌اند نه تهران.

جالب اینکه این عضو شورای شهر خودش تاکید می‌کند که «مصرف مازوت در این دو نیروگاه مربوط به زمانی است که ناترازی گاز بحرانی شود» درحالی که هنوز کشور با سرمای شدید و مصرف بالای گاز خانگی مواجه نشده است.

در صورت افزایشی شدن مصرف گاز نیز ابتدا نیروگاه‌ها از مخازن گازوئیل خود و سپس مازوت به عنوان سوخت استفاده می‌کنند، در نتیجه مصرف مازوت به روزهای بحرانی سرما موکول خواهد شد.

آلودگی هوا تهران دلایل متعددی داشته و شرایط فعلی نتیجه ناکارآمدی همه دستگاه‌هاست اما ظاهرا عده‌ای می‌خواهند نه تنها از آب گل‌آلود بلکه از هوای آلوده نیز برای خودشان ماهی سیاسی بگیرند و بر ناکارآمدی خود در شورای شهر سرپوش بگذارند.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به پیرهادی گفت: هنوز کشور به حالت اضطرار نرسیده است و فعلا سوخت گاز در نیروگاه‌ها استفاده می‌شود. گرچه گازوئیل هم آلودگی دارد اما کمتر از مازوت است.

به گزارش خط انرژی، هیچ انگیزه‌ای جز پوپولیسم نمی‌تواند تقلیل مسئله آلودگی هوا به مازوت‌سوزی را توجیه کند و اصرار بر این تقلیل سیاستگذار را از ریشه‌یابی و ارائه راهکار واقعی بازمی‌دارد.

مشاهده بیشتر

مدیریت

سایت خط انرژی با همکاری تعدادی از جوانان خوش فکر کار خودش رو شروع کرده تا در عرصه خب رو اطلاع رسانی دقیق و شفاف در حوزه انرژی قدمی مثبت برای تنویر افکار عمومی بردارد همراهی شما در این مسیر مایه خوشحالی و انگیزه خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا