انتخاب سردبیر

چگونه معامله ایران و غرب بعد از ۱۰۰ سال از بین رفت؟/ نگاه ساده‌نگرانه دولت رئیسی به شرق

آیا ۴۰ سال اشتباهات جمهوری اسلامی ما را به اینجا رسانده؟ آیا «ایدئولوژیک بودن» مشکل جمهوری اسلامی است؟ اگر جای جمهوری اسلامی، پهلوی بود زندگی نرمال می‌شد؟ اینها روایتی است که درباره وضعیت این روزهای کشور گفته می‌شود.

 مجید شاکری کارشناس اقتصاد بین‌الملل در این باره می‌گوید: مساله کشور اساسا احیای حکمرانی است و این فارغ از مسائل ایدئولوژیک است. حکمرانی ما دچار تضعیف شده و معامله بین‌المللی آن با جهان و نقش آن در جهان در سال ۸۹ بر اثر رونق نفت شیل و آمدن آن در بازار از دست رفته است.

وی افزود: می‌گویند آقای رئیسی نگاه به شرق دارد، این درست نیست. نگاه به شرق عضویت در شانگهای نیست، نگاه به شرق تایید لفظی حضور روسیه در اوکراین نیست. نگاه به شرق یعنی بتوانید با اجزای این کشورها و اجزای شانگهای اعم از هند، روسیه، چین همکاری ایجابی در قالب بسته موزون که حتما شامل شبکه تسویه است، ایجاد کنید و از کنار این حکمرانی ارزی خود را احیا کنید. ما مطلقا چنین کاری را نکردیم.

مشاهده بیشتر

مدیریت

سایت خط انرژی با همکاری تعدادی از جوانان خوش فکر کار خودش رو شروع کرده تا در عرصه خب رو اطلاع رسانی دقیق و شفاف در حوزه انرژی قدمی مثبت برای تنویر افکار عمومی بردارد همراهی شما در این مسیر مایه خوشحالی و انگیزه خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا