گازویدیو

چرا گاز فلر میدان فروزان می‌سوزد ولی جمع‌آوری نمی‌شود؟/ دو نکته درباره یک انتقاد

چندی پیش فریدون اسعدی دبیر اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی عنوان کرد، یک شرکت خصوصی با سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری به دنبال جمع‌آوری گاز فلر میدان فروزان است اما شرکت نفت مانع شده است.

در این باره دو نکته مهم وجود دارد: اولا جمع‌آوری گاز فلر میدان نفتی فروزان در FS پروژه NGL خارک دیده شده و با توجه به قرارداد منعقد شده، شرکت نفت نمی‌تواند جمع‌آوری گاز فلر این میدان را به این شرکت خصوصی واگذار کند.

قرارداد طرح NGL خارک «در دولت قبل» منعقد شده و در صورت واگذاری جمع‌آوری گاز فلر به شرکت دیگر، قطعا کار به مرحله شکایت و ادعای خسارت شرکت طرف قرارداد خواهد انجامید. البته این شرکت نیز پروژه را متوقف کرده و برای حل این مشکل ابتدا باید فکری به حال شرکت طرف قرارداد کرد.

ثانیا شرکت خصوصی مدنظر فریدون اسعدی، پتروشیمی خارک است که قصد دارد با گاز فلر میدان فروزان واحد دوم متانول خود را راه‌اندازی کند. طبیعی است که با توجه به غیراقتصادی بودن افزایش تولید متانول، این پروژه در اولویت قرار نگیرد.

مشاهده بیشتر

مدیریت

سایت خط انرژی با همکاری تعدادی از جوانان خوش فکر کار خودش رو شروع کرده تا در عرصه خب رو اطلاع رسانی دقیق و شفاف در حوزه انرژی قدمی مثبت برای تنویر افکار عمومی بردارد همراهی شما در این مسیر مایه خوشحالی و انگیزه خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا