نفت
موضوعات داغ

 پیشرفت ۸۹ درصدی طرح خط لوله گوره-جاسک

 بهره‌برداری کامل تا پایان ۱۴۰۱

🔹هم‌اکنون تنها مبدا صادرات نفت ایران از طریق جزیره خارک در خلیج فارس است. بدین ترتیب تنگه هرمز به گلوگاه اصلی ایران برای صادرات نفت خام تبدیل شده که در صورت ایجاد درگیری احتمالی ظرف چند ساعت مسدود خواهد شد.

🔹با مسدود شدن تنگه هرمز تنها مسیر ایران برای فروش نفت بسته می‌شود درحالیکه سایر کشورها مثل عربستان مسیرهای جایگزینی برای فروش نفت خود از مسیری غیر از خلیج فارس و تنگه هرمز ایجاد کرده‌اند.

🔹در نتیجه با توجه به وجود استحکامات قوی نیروهای مسلح در منطق جاسک و سواحل مکران، ایجاد مبدا دوم صادراتی نفت ایران در بندر جاسک با احداث خط لوله گوره به جاسک می‌تواند از جنبه امنیتی جایگاه ایران را تقویت کند.

🔹فاز زودهنگام طرح خط لوله گوره-جاسک، تیرماه سال گذشته با ظرفیت انتقال ۳۰۰ هزار بشکه در روز به بهره‌برداری رسید، افتتاحی که در دولت گذشته زودتر از موعد اتمام پروژه انجام شده بود.

🔹در حال حاضر پیشرفت پروژه خط لوله گوره-جاسک ۸۹ درصد است و طبق گفته جواد اوجی وزیر نفت در اسفندماه سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

امتیاز کاربران: 4.7 ( 1 رای)
مشاهده بیشتر

مدیریت

سایت خط انرژی با همکاری تعدادی از جوانان خوش فکر کار خودش رو شروع کرده تا در عرصه خب رو اطلاع رسانی دقیق و شفاف در حوزه انرژی قدمی مثبت برای تنویر افکار عمومی بردارد همراهی شما در این مسیر مایه خوشحالی و انگیزه خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا