انتخاب سردبیر

پیش‌بینی درآمد نفتی ۲۷ میلیارد دلاری ایران در سال ۲۰۲۳

طبق گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس، کمترین برآورد از قیمت هر بشکه نفت در سال آینده مربوط به پیش‌بینی اداره اطلاعات انرژی آمریکا و اکسفورد انرژی است. این دو نهاد قیمت هر بشکه نفت را در سال ۲۰۲۳ حدود ۹۲ تا ۹۳ دلار برآورد کرده‌اند.

همچنین بالاترین برآورد نیز مربوط به گولدمن ساکس با بشکه‌ای ۱۱۰ دلار بوده است. در بودجه کشورهای نفتی نیز قیمت نفت بودجه‌ای بین ۷۰ تا ۸۸ دلار پیشنهاد شده است.

گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس بیان می‌کند متوسط قیمت نفت سنگین ایران طی ماه‌های دسامبر ۲۰۲۱ لغایت نوامبر ۲۰۲۲ به طور میانگین به کمتر از ۸۰ دلار به ازای هر بشکه رسید.

انتظار می‌رود با توجه به عدم پای‌بندی غرب به برجام و شدت یافتن تحریم‌ها، ایران در سناریوی واقع‌بینانه (استمرار تحریم‌ها) با فروش روزانه یک میلیون بشکه در روز بتواند به درآمد نفتی حدود ۲۷.۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ دست یابد.

پیش از این اداره اطلاعات انرژی آمریکا درآمد نفتی ایران در سال ۲۰۲۳ را ۵۱ میلیارد دلار برآورد کرده بود که تقریبا دو برابر برآورد مرکز پژوهش‌های مجلس است.

مشاهده بیشتر

مدیریت

سایت خط انرژی با همکاری تعدادی از جوانان خوش فکر کار خودش رو شروع کرده تا در عرصه خب رو اطلاع رسانی دقیق و شفاف در حوزه انرژی قدمی مثبت برای تنویر افکار عمومی بردارد همراهی شما در این مسیر مایه خوشحالی و انگیزه خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا