نفت

 پالایشگاه‌های کوچک چین، نفت ایران را می‌بلعند و تحریم آمریکا را به چالش می‌کشند

رویترز نوشت، اشتها برای نفت خام ایران در چین؛ بزرگترین واردکننده نفت جهان، پس از تمدید کاهش عرضه نفت توسط عربستان سعودی و روسیه و رشد قیمت نفت، افزایش یافته است.

یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا به رویترز گفت که ایالات متحده به اجرای تحریم‌ها علیه صنایع نفت و پتروشیمی ایران ادامه می‌دهد و فرار از تحریم‌های ایران پرهزینه بوده است.

طبق این گزارش، ایران حدود ۲ میلیون بشکه در روز نفت خام و میعانات گازی صادر می‌کند، زیرا تهران تولید خود را به نزدیک به ۳.۶ میلیون بشکه در روز افزایش داده که نزدیک به حداکثر ظرفیت حدود ۴ میلیون بشکه در روز است.

طبق ادعای رویترز، گریدهای سبک ایرانی و سنگین ایرانی به ترتیب با تخفیف حدود ۱۳ و ۲۰ دلار در هر بشکه برای تحویل خارج از کشتی معامله می‌شوند.

به نظر می‌رسد ادعای رویترز درباره سه پارامتر میزان تولید، صادرات و تخفیف نفتی ایران با بیش‌برآورد گفته شده، با توجه به محرمانه بودن اطلاعات، باید منتظر گزارش سایر موسسات خارجی بود تا به جمع‌بندی رسید.

مشاهده بیشتر

مدیریت

سایت خط انرژی با همکاری تعدادی از جوانان خوش فکر کار خودش رو شروع کرده تا در عرصه خب رو اطلاع رسانی دقیق و شفاف در حوزه انرژی قدمی مثبت برای تنویر افکار عمومی بردارد همراهی شما در این مسیر مایه خوشحالی و انگیزه خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا