بین‌المللپتروشیمینفت

نقشه راه همکاری تکنولوژیک با روسیه به زودی امضا می‌شود/ درخواست روس‌ها برای واردات ۴۰۰ قلم تجهیز پتروشیمی از ایران

احمد اسدزاده معاون وزیر نفت در امور بین‌الملل گفت: به زودی نقشه راه همکاری تکنولوژیک ایران و روسیه امضا می‌شود. با برخی از این هلدینگ‌های روسی مذاکره کردیم که در ایران به شرط انتقال تکنولوژی سرمایه‌گذاری کنند و خوشبختانه مذاکرات خوبی هم با برخی از بخش‌های صنعتی کشور داشتند که امیدواریم به نتیجه برسد.

قبل از دولت سیزدهم حدود ۱.۷ میلیارد دلار قرارداد برای توسعه میادین نفتی ایران با روس‌ها امضا شده بود اما الان این رقم به ۴ میلیارد دلار رسیده است و قراردادهای جدیدی با این کشور به امضا رسیده است و مذاکره با شرکت گازپروم هم در جریان است.

صادرات کاتالیست ایرانی به پتروشیمی‌های روسیه آغاز شده است. در همین صنعت پتروشیمی، روس‌ها بیش از ۴۰۰ قلم تجهیز و برخی از محصولات را از ما درخواست کردند که وارد کنند. ما بررسی کردیم و دیدیم که می‌توانیم بخشی از این اقلام را به روسیه صادر کنیم که در حال انجام مقدمات کار هستیم.

مشاهده بیشتر

مدیریت

سایت خط انرژی با همکاری تعدادی از جوانان خوش فکر کار خودش رو شروع کرده تا در عرصه خب رو اطلاع رسانی دقیق و شفاف در حوزه انرژی قدمی مثبت برای تنویر افکار عمومی بردارد همراهی شما در این مسیر مایه خوشحالی و انگیزه خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا