پالایش و پخش

نرخ بنزین صادراتی ایران لیتری «۷۰ سنت» است نه «۳۰ سنت»

🔺نرخ بنزین صادراتی ایران لیتری «۷۰ سنت» است نه «۳۰ سنت»

🔹روزنامه ایران عنوان کرد، در ۷ ماه نخست ۱۴۰۱ میانگین قیمت بنزین فوب خلیج فارس رقمی در حدود ۵۵ سنت برای هر لیتر بوده است.

🔹اما برخی رسانه‌ها مدعی شده‌اند که ایران در حال صادرات بنزین با قیمت ۲۹ سنت برای هر لیتر است و این موضوع را «ارزان‌فروشی» بنزین در دولت سیزدهم عنوان کرده‌اند.

🔹تنها محموله فروخته شده بنزین در ۷ ماه سال‌جاری که از مسیر دریایی صادر شده، یک محموله ۳۸ هزار تنی بوده که از بندر شهید رجایی به کشور امارات ارسال شده است. این محموله در فروردین ماه امسال صادر شده و بهای هر لیتر آن نیز در حدود ۷۰ سنت بوده است.

🔹در کنار تنها محموله صادراتی بنزین امسال، چند محموله نیز به صورت زمینی به کشورهایی نظیر افغانستان، عراق و ارمنستان ارسال شده که البته فروش این محموله‌ها مربوط به دولت قبل و با نرخ‌های آن زمان بوده است.

🔹اگرچه پول حاصل از فروش این محموله‌ها در همان دولت اخذ و هزینه شده اما بنا بر تعهد وزارت نفت، این محموله‌ها در ماه‌های اخیر تحویل خریداران شده است.

 

مشاهده بیشتر

مدیریت

سایت خط انرژی با همکاری تعدادی از جوانان خوش فکر کار خودش رو شروع کرده تا در عرصه خب رو اطلاع رسانی دقیق و شفاف در حوزه انرژی قدمی مثبت برای تنویر افکار عمومی بردارد همراهی شما در این مسیر مایه خوشحالی و انگیزه خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا