بین‌المللپتروشیمی

نخستین قرارداد بازسازی و نوسازی پتروشیمی‌های فراسرزمینی امضا شد

نخستین قرارداد بازسازی و نوسازی پتروشیمی‌های فراسرزمینی در دولت سیزدهم برای نوسازی یک مجتمع تولید آمونیاک در ونزوئلا امضا شد.

شرکت ایرانی در قالب این قرارداد تعمیر بخشی از واحدهای یک مجتمع آمونیاک ونزوئلا را انجام خواهد داد و با شراکت در فروش محصولات این مجتمع بازپرداخت سرمایه گذاری انجام خواهد شد.

ونزوئلا دارای ۱۲ میلیون تن ظرفیت پتروشیمی نصب شده بوده که به‌دلیل تحریم‌های آمریکا تنها ۲ میلیون تن آن فعال است.

ایران قرار است با صدور خدمات فنی و مهندسی ۴ میلیون تن ظرفیت پتروشیمی ونزوئلا را احیا و در فروش تولیدات این پتروشیمی فراسرزمینی سهیم شود.

قرارداد بعدی توسعه پایانه نفتی خوزه است که نخستین قرارداد EPC یک شرکت ایرانی در خارج از کشور محسوب می‌شود و نشان می‌دهد صنعت نفت ایران در مسیر بین‌المللی شدن گام برداشته است. این پروژه بستر افزایش صادرات نفت و میعانات گازی ایران به ونزوئلا را مهیا می‌کند.

سومین قرارداد مربوط به صادرات و تجهیز ۵ ایستگاه تقویت فشار گاز در ونزوئلا است که از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی برای صادرات تجهیزات استفاده می‌شود.

مذاکرات و توافقات دیگری نیز درباره نوسازی پالایشگاه ۳۱۰ هزار بشکه‌ای کاردون، توسعه میادین نفتی و صادرات تجهیزات و غیره انجام شده است.

مشاهده بیشتر

مدیریت

سایت خط انرژی با همکاری تعدادی از جوانان خوش فکر کار خودش رو شروع کرده تا در عرصه خب رو اطلاع رسانی دقیق و شفاف در حوزه انرژی قدمی مثبت برای تنویر افکار عمومی بردارد همراهی شما در این مسیر مایه خوشحالی و انگیزه خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا