آببین‌الملل

مرزهای مغالطه همزمان با سد اوکراینی شکسته شد

صبح امروز خبر هدف قرار گرفتن یک سد در منطقه درگیری روسیه و اوکراین مخابره شد اما یک واکنش در فضای رسانه‌ای از سوی محمد درویش، سلبریتی محیط‌زیستی بسیار عجیب‌تر از اصل خبر بود.

این سلبریتی در ادامه اظهارات غیرکارشناسی که صرفا در جهت توسعه برند شخصی است، در تلگرام خود نوشت: مخازن سدها، یکی از اهرم‌های فشار در منازعات است؛ سدها ضریب آسیب‌پذیری سرزمین را افزایش می‌دهند و از منظر پدافند غیرعامل ممکن است کارکرد فروپاشی پیدا کنند.

این مغالطه درحالی بیان می‌شود که، ساخت هیچ شهری در ایران از منظر آسیب‌پذیری سرزمین توجیه ندارد، زیرا وجود هر شهر یک سیبل برای دشمن است تا در منازعات آن را هدف قرار دهد.

همچنین هیچ زیرساختی نظیر، پالایشگاه، راه و … نیز نباید ساخته شود، زیرا هدفی برای کشورهای دیگر در منازعات است تا به وسیله آن شاهد فروپاشی باشیم.

تفکری که امروز انفعال را با بهانه عدم فروپاشی از زبان سلبریتی‌ها توجیه کرده و توصیه می‌کند، همان نظری است که در دهه ۷۰ از توسعه شهرهای مرزی ایران به بهانه‌های پدافندی جلوگیری کرد و ترمز اقتصاد کشور را کشید.

مشاهده بیشتر

مدیریت

سایت خط انرژی با همکاری تعدادی از جوانان خوش فکر کار خودش رو شروع کرده تا در عرصه خب رو اطلاع رسانی دقیق و شفاف در حوزه انرژی قدمی مثبت برای تنویر افکار عمومی بردارد همراهی شما در این مسیر مایه خوشحالی و انگیزه خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا