انتخاب سردبیر

مردم ساعت ٦ صبح، نمايندگان ساعت ٨ صبح/ مجلس آثار منفی تثبیت ساعت رسمی را نمی‌پذیرد

مجلس شورای اسلامی، سال گذشته با تصویب قانونی که انتقاد بسیاری از کارشناسان حوزه انرژی را در پی داشت، از تغییر ساعت کشور در ابتدای فصل بهار و پاییز جلوگیری کرد و به تثبیت ساعت رسمی کشور رای مثبت داد.

علت اصلی انتقاد کارشناسان انرژی به تثبیت ساعت رسمی کشور، افزایش مصرف برق در فصل تابستان به دلیل افزایش استفاده از وسایل سرمایشی و تطبیق بیشتر ساعت کاری ادارات با ساعات افزایش دما در طول روز بود.

در این راستا، دولت به منظور کاهش آثار منفی تصمیم مجلس بر مصرف انرژی در فصل تابستان نسبت به تغییر ساعت کاری کارمندان دولت اقدام کرد. کاری که بلافاصله با مخالفت مجلس مواجه شد و ساعت کاری به جای ساعت ۶ تا ۱۳:۳۰ به ۶ تا ۱۴:۴۵ تغییر پیدا کرد.

این اقدام مجلس اثر کار دولت به منظور کاهش اثرات منفی قانون تثبیت ساعت رسمی بر مصرف انرژی را به حداقل رساند و هم اکنون صنعت برق از محل افزایش مصرف ناشی از تثبیت ساعات رسمی روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد.

در روزهای اخیر نیز برخی از کاربران فضای مجازی با انتقاد نسبت به اقدامات مجلس شورای اسلامی در مسئله ساعات کاری عنوان کردند، چرا مردم و کارمندان دولت باید کار خود را از ساعت ۶ شروع کنند اما مجلس همچنان جلسات خود را از ساعت ۸ صبح آغاز می‌کنند و حاضر به همراهی مردم در پذیرش آثار منفی تصمیم خود نیست.

مشاهده بیشتر

مدیریت

سایت خط انرژی با همکاری تعدادی از جوانان خوش فکر کار خودش رو شروع کرده تا در عرصه خب رو اطلاع رسانی دقیق و شفاف در حوزه انرژی قدمی مثبت برای تنویر افکار عمومی بردارد همراهی شما در این مسیر مایه خوشحالی و انگیزه خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا