نفت

ماجرای تحریم-۸|پول‌های بلوکه شده نفت مربوط به دوره تحریم است یا برجام؟/ بیژن زنگنه پاسخ می‌دهد!

یکی از شبهاتی که برجامیون درباره صادرات نفت ایران مطرح می‌کنند این است که هر چند در دوره تحریم، میزان فروش افزایش یافته اما پول آن به کشور بازنمی‌گردد.

بیژن زنگنه وزیر سابق نفت و یکی از موافقان جدی برجام در مصاحبه‌ای در ۱۱ بهمن سال ۹۹ به این شبهه پاسخ می‌دهد: در این دوره (دوره تحریم) ما طلبی بابت فروش نفت نداریم و طلب‌ها برای دوره پیش از تحریم‌هاست، زیرا آنها در سیستم‌های رسمی بوده و باقی مانده و در عراق، کره جنوبی، امارات و ژاپن مسدود شده است.

طبق اظهارات وزیر سابق نفت، پول‌های بلوکه شده ایران مربوط به فروش نفت در دوره پیش از اعمال تحریم‌ها و در زمان اجرای برجام است، زیرا آن موقع ایران پول نفت خود را با حساب‌های رسمی تحت نظارت آمریکا منتقل می‌کرد.

ولی در دوره تحریم، ایران از شبکه تراستی برای وصول پول نفت استفاده می‌کند که قابل رهگیری توسط آمریکا نیست. در واقع برخلاف ادعای برجامیون، پول‌های بلوکه شده نه مربوط به دوره تحریم بلکه مربوط به دوره اجرای برجام است.

مشاهده بیشتر

مدیریت

سایت خط انرژی با همکاری تعدادی از جوانان خوش فکر کار خودش رو شروع کرده تا در عرصه خب رو اطلاع رسانی دقیق و شفاف در حوزه انرژی قدمی مثبت برای تنویر افکار عمومی بردارد همراهی شما در این مسیر مایه خوشحالی و انگیزه خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا