برق

لشکر نامرئی رسانه‌های فولاد مبارکه به میدان آمد

طی روزهای اخیر، آدرس غلط مدیرعامل فولاد مبارکه مبنی بر افت 54 درصدی تولید این شرکت در تابستان 1402 و ادعای ضرر روی محصولی که اساسا فروش نمی‌رود، در کنار نقدهای کارشناسی به این صحبت که زمینه تلاطم در شاخص کل بورس را رقم زد در فضای رسانه دست به دست می‌شود، حال بازوی رسانه‌ای نامرئی فولاد مبارکه در قالب سایت‌های خبری در فضای رسانه‌‍ای کشور به میدان آمده‌اند.

برخی رسانه‌ها از استفاده از لفظ مدیر جهادی برای محمدیاسر طیب‌نیا، نقد کارشناسی به اظهارات وی را محکوم کردند و رسانه‌های دیگر سعی کردند، زمین بازی را عوض کرده و ایجاد تلاطم در بازار بورس بر اثر اظهارات طیب‌‌نیا را به قیمت‌گذاری دستوری در برق ارتباط دادند.

نکته مهم و مشترک در ادعای بازوی رسانه‌ای فولاد مبارکه، بی‌تاثیر بودن اظهارات غلط مدیرعامل فولاد مبارکه در شاخص کل بورس است. نکته‌ای با نگاهی کوتاه به ورود و خروج پول و رفتار کدهای حقیقی و حقوقی به وضوح مشخص می‌شود.

نگاهی به فعالیت کدهای حقوقی بیانگر آن است که پس از اظهارنظر آقای مدیرعامل، خریداران حقوقی سهم فولاد از 27.7 میلیون سهم در روز قبل به 43.6 میلیون سهم رسید و طی 2 روز متوالی سهم خرید حقوقی از 33 درصد به 80 درصد رسید.

از طرف دیگر، پس از آدرس غلط داده شده نیز، فروش حقیقی‌ها از 41.4 میلیون سهم به 74.2 میلیون سهم رسید و به عبارت دیگر، شاهد خروج سنگین پول حقیقی از سهم فولاد و افزایش ورود حقوقی‌ها به سهم فولاد بودیم. مسئله‌ای که نهادهای ناظر بورس باید به آن ورود کرده و تاثیر اظهارات آقای طیب‌نیا با این رفتار حقیقی و حقوقی مورد واکاوی قرار گیرد.

فارغ از کنش و واکنش پیرامون فولاد مبارکه در فضای کارشناسی، پس از انتشار فهرست رسانه‌هایی که طرف قرارداد این شرکت فولادی هستند، حمایت برخی پایگاه‌های خبری از اظهارات نادرست طیب‌نیا بار دیگر سیطره رسانه‌ای این شرکت بزرگ را نمایش داد و سواستفاده جریان صاحب پول برای توجیه اشتباهات را به رخ کشید.

مشاهده بیشتر

مدیریت

سایت خط انرژی با همکاری تعدادی از جوانان خوش فکر کار خودش رو شروع کرده تا در عرصه خب رو اطلاع رسانی دقیق و شفاف در حوزه انرژی قدمی مثبت برای تنویر افکار عمومی بردارد همراهی شما در این مسیر مایه خوشحالی و انگیزه خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا