گاز

لزوم صرفه‌جویی همگانی گاز برای کمک به هم‌وطنان شمال کشور/ سیاسی‌بازی را کنار بگذارید

خبرگزاری فارس نوشت، با ورود سرمای بی‌سابقه به کشور، هم‌اکنون مصرف گاز خانگی به روزانه ۷۰۰ میلیون متر مکعب رسیده درحالیکه تولید گاز ۸۵۰ میلیون متر مکعب است. اما چرا مسئولین در این چند روز، مردم را جدی‌تر به مصرف بهینه تشویق می‌کنند؟

زیرا با مصرف بی‌سابقه گاز خانگی در کلانشهرها، شبکه گاز کشور توانایی انتقال گاز از جنوب (محل میادین گازی ایران) به استان‌های شمالی و شمال شرقی را ندارد نه اینکه کمبود گاز جدی وجود داشته باشد.

به زبان ساده گاز تولیدی از جنوب برای رسیدن به شمال باید از برخی کلانشهرها مثل تهران عبور کند، ولی در تهران بخش زیادی این گاز معادل ۱۲۵ میلیون متر مکعب در روز بلعیده می‌شود و این موضوع سبب افت فشار شبکه در شمال و شمال شرق کشور شده است.

در نتیجه به نظر می‌رسد تنها راهکار پیش‌رو برای گذر از پیک سرما در ایران، این است که مردم کشور به خصوص در کلانشهرها برای چند روز (و نه مثل اروپا یک سال) به مصرف بهینه گاز اهتمام کنند.

انجام کارهای ساده‌ای مثل، تنظیم دمای خانه روی ۱۸ تا ۲۱ درجه و پوشیدن لباس گرم در منزل، موجب می‌شود که گازررسانی به هم‌وطنان ما در استان‌های شمالی به خوبی صورت بگیرد و گاز موردنیاز آنها تامین شود.

فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی، کشور در یک هفته پیش‌رو به یک صرفه‌جویی همگانی به عنوان یک امر ملی نیاز دارد که انشاالله رقم خواهد خورد.

مشاهده بیشتر

مدیریت

سایت خط انرژی با همکاری تعدادی از جوانان خوش فکر کار خودش رو شروع کرده تا در عرصه خب رو اطلاع رسانی دقیق و شفاف در حوزه انرژی قدمی مثبت برای تنویر افکار عمومی بردارد همراهی شما در این مسیر مایه خوشحالی و انگیزه خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا