بین‌المللپالایش و پخش

فرصت پاراگوانا-۱| احیای همه ظرفیت صادرات نفت ایران بدون برجام

در پرونده «فرصت پاراگوانا» به بررسی اهمیت حضور ایران در پروژه بازسازی مجتمع پالایشی پاراگوانا ونزوئلا و فرصت‌های نهفته در آن می‌پردازیم.

مجتمع پالایشی پاراگوانا با سه پالایشگاه کاردون، آموی و گرانده هم‌اکنون به دلیل فقدان توان فنی و تجهیزات در ونزوئلا با کمتر از ۱۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کند.

با بازسازی و احیای ۹۰ درصد ظرفیت این پالایشگاه معادل بیش از ۸۶۰ هزار بشکه نفت، ایران می‌تواند مجموعا روزانه حدود یک میلیون بشکه نفت خود را به ونزوئلا صادر کند.

با توجه به خرید بیش از ۱.۲ میلیون بشکه‌ای نفت ایران توسط چین در ۲۰۲۳، عملا با بازسازی پالایشگاه پاراگوانا، تمامی ظرفیت تولید و صادرات نفت ایران بدون امتیازدهی به آمریکا برای تعلیق تحریم، احیا می‌شود.

هم‌اکنون ایران روزانه ۱۰۰ هزار بشکه نفت به پالایشگاه ۱۴۰ هزار بشکه‌ای ال‌پالیتو ونزوئلا صادر می‌کند که تا قبل از حضور فنی و مهندسی ایران فقط با ۱۰ هزار بشکه فعالیت می‌کرد.

مشاهده بیشتر

مدیریت

سایت خط انرژی با همکاری تعدادی از جوانان خوش فکر کار خودش رو شروع کرده تا در عرصه خب رو اطلاع رسانی دقیق و شفاف در حوزه انرژی قدمی مثبت برای تنویر افکار عمومی بردارد همراهی شما در این مسیر مایه خوشحالی و انگیزه خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا