گاز

فراز و نشیب ذخیره‌سازی ‎گاز در چهار دولت/ آیا شرکت ذخیره‌سازی در دولت دهم منحل شد


رضا نوشادی مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز در صفحه توئیتر نوشت: طی روزهای گذشته موضوع انحلال، ادغام و احیای شرکت ذخیره‌سازی گاز محل بحث و گفتگو قرار گرفت اما مطابق مستندات موجود ماجرا از این قرار است که:

وزارت‌ اقتصاد دولت دهم، دو شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران و شرکت ذخیره‌سازی گاز ایران را نامزد خصوصی‌سازی و انحلال می‌‌کند (صورتجلسه بررسی موضوع هم در فضای مجازی منتشر شد).

در سال ۱۳۹۱ پس از پیگیری‌ها، رایزنی‌ها و جلسات مکرر مدیرعامل محترم وقت شرکت ذخیره‌سازی با مجموعه‌های بالادستی اداری، امنیتی و پدافندی، شرکت ذخیره‌سازی در زمره شرکت‌های حاکمیتی شناخته می‌شود و خصوصی‌سازی یا انحلال آن منتفی می‌شود.

در سال ۱۳۹۵ با یک تصمیم مدیریتی درون وزارتخانه‌ای و با یک تحلیل مبنی بر اقتصادی نبودن فعالیت‌های شرکت ذخیره‌سازی، این شرکت منحل می‌شود و فعالیت‌های آن ذیل دو طرح ذخیره‌سازی به شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران محول می‌شود.

از سال ۹۶ تا سال ۱۴۰۰ نه تنها هیچکدام از طرح‌های ذخیره‌سازی به ثمر نرسید بلکه هیچ قراردادی برای ذخیره‌سازی گاز در هیچیک از میادین منعقد نشد و کارها به مطالعه، ارزیابی یا برگزاری مناقصات بین.المللی بدون نتيجه محدود شد.

در دی‌ماه ۱۴۰۰ اولین قرارداد ذخیره‌سازی تنفیذ شد. برای ۶ میدان مطالعات، تدوین شرح کار و اخذ مصوبات تغییر قالب کار آغاز شد که تاکنون یکی از آنها به عقد قرارداد منجر شده و سه فقره تا انتهای سال به قرارداد منجر می‌شود. واگذاری دو فقره از میادین نیز به سال ۱۴۰۲ موکول شد

مشاهده بیشتر

مدیریت

سایت خط انرژی با همکاری تعدادی از جوانان خوش فکر کار خودش رو شروع کرده تا در عرصه خب رو اطلاع رسانی دقیق و شفاف در حوزه انرژی قدمی مثبت برای تنویر افکار عمومی بردارد همراهی شما در این مسیر مایه خوشحالی و انگیزه خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا