گاز

فازهای پارس جنوبی با پیشرفت ۷۰ درصد تحویل روحانی شد/ سهم اندک دولت قبل از پیشی گرفتن تولید گاز از قطر


کانال تلگرام حسن روحانی در پستی نوشت؛ پیشی گرفتن تولید گاز ایران از قطر در میدان مشترک پارس جنوبی، دستاورد دولت تدبیر و امید بود که تولید گاز این میدان را از روزانه ۲۸۰ به ۷۰۰ میلیون متر مکعب رسانده است.

یک اصل بدیهی در صنعت نفت وجود دارد که می‌گوید؛ ثمره اقدامات هر دولت در دولت بعدی چیده می‌شود. در واقع در یک دولت قراردادها امضا شده و کار توسعه میادین شروع می‌شود و در دولت بعد با تکمیل آن، میدان به بهره‌برداری می‌رسد.

در نتیجه سهم دولت روحانی در ۲.۵ برابر شدن تولید گاز از پارس جنوبی تنها تکمیل پروژه‌هایی بود که با پیشرفت‌های ۵۰ تا ۹۰ درصدی و با منابع مالی مشخص از دولت دهم به ارث رسید و در برخی از فازها، زحمت دولت روحانی صرفا در بریدن روبان قرمز خلاصه می‌شود.

در تصویر، درصد پیشرفت فازهای پارس جنوبی در پایان دولت دهم آورده شده است. طبق آمار، توسعه معادل ۱۷ فاز این میدان، با پیشرفت بیش از ۷۰ درصدی از دولت دهم به یازدهم به ارث رسید و در واقع توسعه پارس جنوبی دستاورد دولت دهم بوده است

مشاهده بیشتر

مدیریت

سایت خط انرژی با همکاری تعدادی از جوانان خوش فکر کار خودش رو شروع کرده تا در عرصه خب رو اطلاع رسانی دقیق و شفاف در حوزه انرژی قدمی مثبت برای تنویر افکار عمومی بردارد همراهی شما در این مسیر مایه خوشحالی و انگیزه خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا