بین‌الملل

ظهور بانک بریکس و افول دلار/ موسسان بریکس احتمالا شورای امنیت جهان آتی را تشکیل می‌دهند

فریدون برکشلی رئیس گروه مطالعات انرژی وین گفت: گذار به نظم جدید جهانی دفعتا اتفاق نمی‌افتد اما اینکه چین به طور جدی به صحنه ژئوپلیتیک خاورمیانه وارد شده جای تردید نیست.

بریکس یعنی یک سوم جمعیت جهان؛ بریکس یعنی نزدیک به ۴۰ درصد تولید ناخالص جهان. بریکس می‌خواست که باشگاه اقتصادهای در حال ظهوری باشد که اندازه تولید ناخالص داخلی هر عضوی بالای یک تریلیون دلار باشد.

پنج عضو موسس بریکس، احتمالا شورای امنیت جهان آتی را تشکیل می‌دهند. همانطور که شورای امنیت کنونی را کشورهای پیروز در جنگ جهانی دوم شکل دادند.

دلار رو به افول است. این موضوع را خود آمریکاییان هم تشخیص می‌دهند. بحث اصلی بر سر ارز جایگزین یا مکانیسمی است که ساختار آن می‌بایستی به تدریج طراحی شود و شکل گیرد.

حالا بریکس در حال مذاکره برای طراحی یک بانک بریکس است که اکتبر در آفریقای جنوبی در مورد آن تصمیم‌گیری خواهد شد. مطمئنا چین و عربستان سهامداران اصلی خواهند بود ( مشروح مصاحبه )

مشاهده بیشتر

مدیریت

سایت خط انرژی با همکاری تعدادی از جوانان خوش فکر کار خودش رو شروع کرده تا در عرصه خب رو اطلاع رسانی دقیق و شفاف در حوزه انرژی قدمی مثبت برای تنویر افکار عمومی بردارد همراهی شما در این مسیر مایه خوشحالی و انگیزه خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا