برق

ضرورت ارتقای فناوری صفحه‌های خورشیدی در قراردادهای بزرگ واردات

اخیرا اخباری مبنی بر سرمایه‌گذاری ۳ شرکت بزرگ در حوزه انرژی تجدیدپذیر کشور و توسعه ۱۵ هزار مگاواتی انرژی خورشیدی شنیده شد که نوید روزهای خوب در این بخش از حوزه انرژی کشور را می‌دهد.

اگرچه جزئیاتی چندانی از قرارداد این ۳ شرکت رسانه‌ای نشده اما یکی از نگرانی‌های کارشناسان، در نظر نگرفتن انتقال فناوری در واردات صفحه‌های خورشیدی آن هم در قراردادهای مقیاس بزرگ است.

در حال حاضر شرکت مانا انرژی به عنوان تنها شرکت ایرانی توانایی ساخت سلول خورشیدی را در اختیار دارد اما به نظر می‌رسد، سلول‌های خورشیدی ساخت این شرکت با آخرین فناوری دنیا فاصله دارند.

در حال حاضر شرکت‌های بین‌المللی موفق به تولید سلول‌های ۴۶۰ واتی با بازدهی ۲۳.۶ درصد هستند و قراردادهای بزرگ ساخت نیروگاه تجدیدپذیر نظیر قرارداد ۱۵ هزار مگاواتی ۳ شرکت یاد شده فرصت تاریخی برای ارتقای فناوری تولید سلول و صفحه خورشیدی در ایران است که باید مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.

سازندگان پنل خورشیدی با بیشترین بازده
مشاهده بیشتر

مدیریت

سایت خط انرژی با همکاری تعدادی از جوانان خوش فکر کار خودش رو شروع کرده تا در عرصه خب رو اطلاع رسانی دقیق و شفاف در حوزه انرژی قدمی مثبت برای تنویر افکار عمومی بردارد همراهی شما در این مسیر مایه خوشحالی و انگیزه خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا