گاز

صفر تا صد طرح توسعه میدان گازی کیش/ ساخت لوله‌های زیردریایی توسط مهندسان ایرانی

محسن خجسته‌مهر مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت: قرارداد فاز نخست میدان گازی کیش را امضا کردیم که بر اساس آن ۲۸ میلیون متر مکعب گاز و ۱۱ هزار بشکه میعانات گازی تولید و به عسلویه منتقل می‌شود. هم‌اکنون دو دکل شرکت ملی حفاری در میدان کیش مستقر هستند که به‌زودی کار حفاری را آغاز می‌کنند.

وی افزود: توسعه فاز اول میدان کیش با سرمایه‌گذاری ۹۰۰ میلیون دلاری در ۱۴ ماه انجام می‌شود. توسعه این میدان در ۴ فاز تعریف شده و با تکمیل توسعه این میدان آن روزانه ۱۲۰ میلیون متر مکعب به ظرفیت تولید گاز کشور افزوده خواهد شد، برای این کار به ۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز داریم.

خجسته‌مهر تأکید کرد: مطالعات مهندسی پایه دیگر فازهای توسعه میدان گازی کیش انجام شده است و پس از تکمیل آن، ساخت سکوهای دریایی آغاز می‌شود و تا ۴ سال آینده فازهای ۲ و ۳و ۴ به بهره‌برداری خواهند رسید، در این میدان گازی با ساخت لوله‌های زیردریایی از سوی شرکت‌های ایرانی، دیگر وابستگی به خارج نداریم.

مشاهده بیشتر

مدیریت

سایت خط انرژی با همکاری تعدادی از جوانان خوش فکر کار خودش رو شروع کرده تا در عرصه خب رو اطلاع رسانی دقیق و شفاف در حوزه انرژی قدمی مثبت برای تنویر افکار عمومی بردارد همراهی شما در این مسیر مایه خوشحالی و انگیزه خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا