انتخاب سردبیر

سوتی جدید اقتصاد آنلاین درباره همکاری نفتی ایران و ونزوئلا/ بی‌سوادی یا پروژه رسانه‌ای؛ مسئله این است

ابتدای هفته بود که خبرگزاری رویترز از امضای قراردادی به ارزش ۴۶۰ میلیون یورو بین ایران و ونزوئلا برای تعمیر و بازسازی بزرگترین پالایشگاه این کشور به نام «پاراگوانا» خبر داد. ظرفیت این پالایشگاه ۹۵۵ هزار بشکه است و هم‌اکنون فقط با ۲۵ درصد ظرفیت خود کار می‌کند.

طبق این قرارداد، ایران با صدور خدمات فنی و مهندسی، ظرفیت این مجتمع پالایشی را احیا کرده و سپس به مقصد جدید صادرات نفت خود تبدیل می‌کند، اتفاقی که با تعمیر پالایشگاه «ال‌پالیتو» ونزوئلا نیز رخ داد و طبق منجر به افزایش ۱۰۰ هزار بشکه‌ای صادرات نفت ایران به ونزوئلا شد.

اما اقتصاد آنلاین در تیتری عجیب عنوان کرد: «ایران پالایشگاه پاراگوانا را در اوج بحران ناترازی گاز خود تعمیر می‌کند؛ توسعه صنعت نفت و گاز ونزوئلا در اولویت وزارت نفت». تیتر این رسانه به گونه‌ای است که گویا اساسا با مفهومی به نام صادرات خدمات فنی و مهندسی آشنایی ندارد.

ایران قرار است با صدور خدمات فنی و مهندسی به ونزوئلا و احیای ظرفیت پالایشگاه این کشور، نفت خود را به مقصد پاراگوانا صادر کند و هم در مرحله بازسازی و هم صادرات نفت، بهای کار خود را دریافت می‌کند. کجای این کار بد است؟

آیا چون ایران مشکل ناترازی گاز دارد پس باید تمامی فعالیت‌های نفتی کشور را تعطیل کرد و تمامی فرصت‌ها را سوزاند؟ البته شاید نیازی به بیان واضحات درباره سوتی اقتصادآنلاین نباشد، به هر حال وقتی پای یک پروژه رسانه‌ای برای تخریب فرصت‌های نفتی ایران در میان است، دیگر مجالی برای استدلال باقی نمی‌ماند.

مشاهده بیشتر

مدیریت

سایت خط انرژی با همکاری تعدادی از جوانان خوش فکر کار خودش رو شروع کرده تا در عرصه خب رو اطلاع رسانی دقیق و شفاف در حوزه انرژی قدمی مثبت برای تنویر افکار عمومی بردارد همراهی شما در این مسیر مایه خوشحالی و انگیزه خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا