بین‌المللنفت

سناریوی تخریب روابط نفتی ایران و ونزوئلا وارد فاز جدیدی شد

هفته گذشته روزنامه هم‌میهن در گزارشی نوشت که افزایش تولید نفت ونزوئلا به دلیل حضور شرکت شورون آمریکا در این کشور بوده نه ایران؛ و ونزوئلا هم به ایران پشت کرده است.

این ادعا که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های اصلاح‌طلب داشت درحالی‌ست که همین رسانه‌ها در مهر ۱۴۰۰ با ذکر ضرب‌المثل «کوری عصاکش کوری دگر شود» روابط ایران و ونزوئلا را فاقد صرفه اقتصادی دانسته و تمسخر می‌کردند.

ولی حال چه شده که این رسانه‌ها معتقدند ونزوئلا به ایران پشت کرده؟ مگر نمی‌گفتند که سودی نصیب ایران نمی‌شود؟ اما ماجرا زمانی جالب می‌شود که تحلیل اویل‌پرایس را درباره افزایش تولید نفت ونزوئلا را بخوانید:

«داده‌های منابع ثانویه اوپک نشان می‌دهد که ونزوئلا به طور متوسط ۷۷۲ هزار بشکه در روز در ژوئیه ۲۰۲۳ نفت تولید کرده که افزایش چشمگیر ۴۰ درصدی نسبت به تولید ۵۵۳ هزار بشکه در روز در ۲۰۲۱ داشته. این افزایش قابل توجه در تولید نفت، بدون کمک ایران محقق نمی‌شد». قضاوت با مخاطب.

مشاهده بیشتر

مدیریت

سایت خط انرژی با همکاری تعدادی از جوانان خوش فکر کار خودش رو شروع کرده تا در عرصه خب رو اطلاع رسانی دقیق و شفاف در حوزه انرژی قدمی مثبت برای تنویر افکار عمومی بردارد همراهی شما در این مسیر مایه خوشحالی و انگیزه خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا