انتخاب سردبیر

زردنویسی تنها راه ادامه حیات

فضای رسانه‌ای نفت سرشار از رسانه‌های کوچک و بزرگی است که هر کدام سعی می‌کنند بر افکار بخشی از بدنه نفت تاثیرگذار باشند اما امان از روزی که رسانه‌های نفتی به جای پیش‌برد مسائل تخصصی و حل مشکلات، چیزی جز زردنویسی و حاشیه‌سازی سیاسی برای ارائه نداشته باشند.

🔹در واقع حیات بسیاری از رسانه‌های نفتی وابسته به شایعه ‌پراکنی شده و با این حربه به زیرکی مخاطبان خود را فریب می‌دهند و جذب فالوئر می‌کنند، کسی هم نیست که از آنها بپرسد سرانجام ادعاهایشان چه شد؟ بد نیست در ۲۰ ماه گذشته به ۵ مورد از این دروغ‌ها بپردازیم:

1- اوجی وزیر یکساله است: از ابتدای شروع به کار جواد اوجی وزیر نفت، بسیاری از رسانه‌های زرد نفتی ادعا کردند که وزارت نفت اوجی به یک سال نمی‌رسد و شواهد فیک زیادی را نیز به مخاطبان ارائه کردند، اما اکنون در حال اتمام دومین سال وزارت اوجی هستیم.

2- شاهمیرزایی در انتخابات مجلس شرکت می‌کند: چندی پیش این شایعه مطرح شد که مرتضی شاهمیرزایی برای شرکت در انتخابات از مدیرعاملی شرکت ملی صنایع پتروشیمی کناره‌گیری می‌کند، درحالی که با پایان یافتن مهلت کناره‌گیری از مسئولیت‌های دولتی چنین اتفاقی نیفتاد.

3- سالاری با اوجی دعوا کرده و به زودی برکنار می‌شود: در ماه‌های گذشته این موضوع بارها اعلام شده که اوجی وزیر نفت و سالاری مدیرعامل شرکت پالایش و پخش با یکدیگر اختلاف نظر و درگیری شدید دارند و هر ماه خبر برکناری قریب‌الوقوع سالاری در رسانه‌ها منتشر می‌شود ولی خبری نیست.

4- میرکاظمی مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس می‌شود: بعد از استعفای مسعود میرکاظمی از سازمان برنامه و بودجه این شایعه مطرح شد که وی قرار است مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس و جایگزین عبدالعلی علی‌عسگری شود ولی مشخص شد که این موضوع صحت ندارد.

5- فاطمی‌امین جایگزین خجسته‌مهر می‌شود: در آخرین نسخه نیز این موضوع مطرح می‌شود که فاطمی امین وزیر سابق صمت قرار است جایگزین خجسته‌مهر در شرکت ملی نفت شود که به نظر می‌رسد این خبر نیز به سرنوشت سایر اخبار دچار شود.

شاید اگر هر یک از مخاطبان کمی بیشتر فکر کند بتواند ده‌ها مورد از این شایعات را پیدا کند که بعد از طرح گسترده در فضای رسانه‌ای خبری از تحقق آنها نیست. در واقع این یک تکنیک رسانه‌ای است که بسیاری از کانال‌های نفتی با استفاده از آن به دنبال جذب فالوئر و سرگرم کردن آنها با اخبار فیک ولی جذاب هستند.

البته این تکنیک گاهی جواب هم می‌دهد، چون از ۲۰ ماهه گذشته تاکنون شایعه برکناری یا حذف هر یک از مدیران حداقل برای یکبار به هر بهانه‌ای در فضای مجازی پخش شده و بالاخره ممکن است یکی از آنها به دلایلی دیگر محقق شود، حال آن رسانه‌ها ژست حق به جانب می‌گیرند که دیدید ما گفتیم و شد؛ اما سوال اساسی این است که شما تا الان چه نگفته‌اید؟!

مشاهده بیشتر

مدیریت

سایت خط انرژی با همکاری تعدادی از جوانان خوش فکر کار خودش رو شروع کرده تا در عرصه خب رو اطلاع رسانی دقیق و شفاف در حوزه انرژی قدمی مثبت برای تنویر افکار عمومی بردارد همراهی شما در این مسیر مایه خوشحالی و انگیزه خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا