انتخاب سردبیر

رونمایی از تحریف جدید برجامیون

پس از عضویت موفقیت‌آمیز ایران در سازمان همکاری شانگهای، غربگراها که تاکنون معتقد بودند بدون FATF و رفع تحریم نمی‌توان عضو این سازمان شد، حال ادعا می‌کنند که برجام باعث این دستاورد شده است.

در این راستا، مطلبی از رضا نصری در تمامی رسانه‌های اصلاح‌طلب منتشر شد که طبق اسناد عضویت در سازمان همکاری شانگهای، کشور عضو نباید تحت تحریم سازمان ملل باشد و این مشکل را برجام حل کرده است.

اما نکته جالب اینکه ایران در حالی به عضویت رسمی سازمان شانگهای درآمد که همچنان ۲۳ فرد و ۶۱ نهاد ایرانی در ماده ۷ قطعنامه برجام (۲۲۳۱) ذیل فصل هفتم منشور ملل متحد، تحت تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل قرار دارند.

هم‌اکنون FATF ایران را جزو کشورهای مشمول تحریم‌های سازمان ملل محسوب می‌کند ولی سازمان همکاری شانگهای نه. به نظر می‌رسد این اتفاق بیشتر به «اراده سیاسی» سازمان شانگهای برمی‌گردد.

این اراده سیاسی نیز به دلیل روابط سطح سیاسی بالایی است که ایران در دولت سیزدهم با کشورها برقرار کرده، بدین ترتیب این سازمان چشمانش را بر تحریم ایران بسته است.

مشاهده بیشتر

مدیریت

سایت خط انرژی با همکاری تعدادی از جوانان خوش فکر کار خودش رو شروع کرده تا در عرصه خب رو اطلاع رسانی دقیق و شفاف در حوزه انرژی قدمی مثبت برای تنویر افکار عمومی بردارد همراهی شما در این مسیر مایه خوشحالی و انگیزه خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا