برق

راندمان نیروگاه‌ها در سال ۱۴۰۱ افزایش یافت/ جزئیات برنامه تحول در بازدهی نیروگاه‌ها

راندمان واحدهای نیروگاهی کشور در سال ۱۴۰۱ با افزایش ۰.۱ درصدی نسبت به سال گذشته به ۳۹.۱ درصد رسید.

ارتقای توان نیروگاه‌ها در کنار افزایش ۱۳۱۶ مگاواتی واحدهای بخار نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی از عوامل رشد بازدهی نیروگاه‌ها است و در صورت تامین نیاز گاز طبیعی و عدم مصرف سوخت مایع این شاخص به ۳۹.۵۵ درصد می‌رسید.

علیرضا نصرالهی، مجری طرح‌های نیروگاهی سیکل ترکیبی شرکت برق حرارتی گفت: در قالب طرح ۵۰۰۰ مگاواتی بومی‌سازی فناوری توربین کلاس F، برنامه نصب ۱۱ توربین در دستور کار است که بازدهی نیروگاه‌ها را به ۵۸ درصد می‌رساند.

همزمان با نصب توربین‌های شماره ۱۰ و ۱۱ در طرح ۵۰۰ هزار مگاوات، ۸۵ درصد از قطعات توربین پیشرفته کلاس F بومی‌سازی خواهد شد.

اخیرا چهارمین توربین کلاس F در چهارچوب این برنامه در نیروگاه سهند نصب و راه‌اندازی شد که در این بخش مونتاژ کامل توربین در ایران انجام شد.

 سیستم کنترل توربین‌های کلاس F سیستم T۳۰۰۰ است اما ما در حال حاضر برنامه داریم، سیستم کنترل بومی‌سازی شده در کشور را توسعه دهیم.

مشاهده بیشتر

مدیریت

سایت خط انرژی با همکاری تعدادی از جوانان خوش فکر کار خودش رو شروع کرده تا در عرصه خب رو اطلاع رسانی دقیق و شفاف در حوزه انرژی قدمی مثبت برای تنویر افکار عمومی بردارد همراهی شما در این مسیر مایه خوشحالی و انگیزه خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا