گاز

رائفی‌پور: اگر دشمن مسئول برنامه‌ریزی گاز ایران بود همین کار را می‌کرد

افت فشار پارس‌جنوبی منجر به کاهش تولید گاز و بنزین می‌شود

علی‌اکبر رائفی‌پور مدیرعامل موسسه مصاف در توئیتر نوشت: قیمت‌های غیرواقعی و دستوری گاز، مصرف بی‌رویه، راندمان ۳۳ درصدی نیروگاه‌های حرارتی- برقی، مفت بودن منابع گازی برای دولت‌ها، اتلاف سالانه ۲۵ میلیارد متر مکعب از گاز تولیدی در مرحله تولید، انتقال و توزیع و هدرروی ۱۳ درصد از برق تولیدی کشور عملا به معنی تلف شدن بخش عظیمی از گاز ایران است.

آنچه گفته شد باعث شده کشورمان به عنوان دومین دارنده منابع عظیم گاز در تامین این نعمت بزرگ الهی دچار مشکل جدی شود و از آنجا که مصارف عمومی گاز در اولویت مسئولان است لذا چاره‌ای جز خاموشی صنعت نمی‌ماند. اگر دشمن مسئول برنامه‌ریزی در کشور ما بود همین کار را می‌کرد!

رقیه هویدا خبرنگار انرژی صداوسیما در واکنش نوشت: قسمت ترسناک‌تر ماجرا اینجاست که افت فشار میدان پارس جنوبی شروع شده. بخش عمده تولید بنزین کشور در پالایشگاه ستاره خلیج فارس با استفاده از میعانات گازی این میدان تامین می‌شود.

در نتیجه با افت فشار پارس‌جنوبی، قطعا در آینده واردات بنزین از الان بیشتر هم خواهد شد و مجبور می‌شویم کل درآمدهای کشور رو صرف واردات انرژی کنیم!

مشاهده بیشتر

مدیریت

سایت خط انرژی با همکاری تعدادی از جوانان خوش فکر کار خودش رو شروع کرده تا در عرصه خب رو اطلاع رسانی دقیق و شفاف در حوزه انرژی قدمی مثبت برای تنویر افکار عمومی بردارد همراهی شما در این مسیر مایه خوشحالی و انگیزه خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا