پالایش و پخش

دو تفاوت در حمله سایبری به سامانه سوخت در آبان ۱۴۰۰ تا آذر ۱۴۰۲

 چرا شایعه افزایش قیمت بنزین جدی گرفته نشد؟

بین حمله سایبری به سامانه سوخت ایران در آبان ۱۴۰۰ و آذر ۱۴۰۲ دو تفاوت عمده هست که اثرگذاری آن را بسیار کاهش داده: ۱- واکنش پیشگیرانه و سریع وزارت نفت ۲- اعتماد عمومی مردم به دولت.

در حمله روز گذشته، از اختلال ۴۰ درصد از جایگاه‌ها پیشگیری شده و مابقی ظرف ۱۲ ساعت به صورت دستی و آفلاین وارد مدار شدند، درحالیکه در اتفاق مشابه ۱۴۰۰، فعالسازی آفلاین جایگاه‌ها سه روز به طول انجامید.

همچنین مدت زمان اتصال جایگاه‌ها به سامانه هوشمند سوخت نیز از ۷ به ۲ روز کاهش یافته که حاکی از آمادگی بالای کارکنان نفت در مدیریت بحران است.

در این حمله، شایعه افزایش قیمت بنزین از طرف افکار عمومی جدی گرفته نشد که نشان می‌‌دهد، تجربه مثبت آبان ۱۴۰۰ و صداقت دولت با مردم، بر اعتماد و همراهی مردم اثرگذار بوده است.

همانطور که اتفاقات آبان سال ۹۸ ذهنیت منفی نسبت به حاکمیت ایجاد کرده و در آبان ۱۴۰۰ کار را برای دولت وقت برای خنثی‌سازی هدف هکرها سخت‌تر کرده بود.

مشاهده بیشتر

مدیریت

سایت خط انرژی با همکاری تعدادی از جوانان خوش فکر کار خودش رو شروع کرده تا در عرصه خب رو اطلاع رسانی دقیق و شفاف در حوزه انرژی قدمی مثبت برای تنویر افکار عمومی بردارد همراهی شما در این مسیر مایه خوشحالی و انگیزه خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا