پالایش و پخش

دولت قبل ۲۸۰ میلیون دلار از درآمد صادرات بنزین را از دست داد

جلیل سالاری مدیرعامل شرکت پالایش و پخش گفت: در دولت قبل و در سال ۹۹ حدود ۱۰.۷ میلیون بشکه بنزین به شرکت‌های نامعتبر به عنوان صادرات فروخته شد ولی مطالبات ۲۸۰ میلیون دلاری ایران از این صادرات تسویه نشده است.

فرآیند اعتبارسنجی شرکت‌های خریدار که توسط صندوق ضمانت صادرات انجام شده، کاملا زیرسوال است. معلوم نیست این صندوق بر چه مبنایی این شرکت‌های خریدار را به عنوان نماینده ۱۱ شرکت خارجی احراز و برای آنها بیمه‌نامه صادر کرده است. نکته جالب اینکه از این شرکت‌ها برای ضمانت فقط چک گرفته شده است.

مبلغ هر چک حدود ۸ تریلیون و ۲۰۰ میلیارد ریال به عنوان تضمین است و به صورت ریالی است که متاسفانه حتی در صورت وصول نیز با توجه به نرخ فعلی ارز، با ارزش صادراتی محموله‌های سوخت ایران فاصله بسیار زیادی دارد.

متاسفانه پول حاصل از صادرات این محموله‌های بنزین به کشور برنگشته است و شرکت‌های نامعتبر بدون ارائه ضمانت کافی محموله‌ها را دریافت کرده‌اند (مشروح مصاحبه).

مشاهده بیشتر

مدیریت

سایت خط انرژی با همکاری تعدادی از جوانان خوش فکر کار خودش رو شروع کرده تا در عرصه خب رو اطلاع رسانی دقیق و شفاف در حوزه انرژی قدمی مثبت برای تنویر افکار عمومی بردارد همراهی شما در این مسیر مایه خوشحالی و انگیزه خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا